Dreambox 500 hd, Alleen groene lampje brandt

A

Achie001

Beste mensen,

Ik heb sinds kort een Dreambox 500 hd. Op deze box wilde ik een andere bootloader opzetten (nl 84). Na dit gedaan te hebben doet hij niks meer, alleen het groen lampje voren op de box brand. Ik kan hem niet uit of aan zetten via de knop voren.

De dreambox is via Dreamup wel te zien maar niet echt te benaderen.

graag jullie hulp!!
 
Kloon of Origineel?
 
Ik vermoed dat het hier om een kloon gaat.
Dan moet je eerst achterhalen welke SIM gebruikt wordt, en dan even google gebruiken om de juiste bootloader te vinden en te installeren.
Na het plaatsen met Dreamup van de juiste bootloader is de box in de meeste gevallen weer normaal te benaderen.
Met de kloon boxjes moet je echt oppassen dat je altijd de geschikte bootloader en/of image pakt.
Wil je geen problemen koop dan altijd een origineel exemplaar, een kloon heeft zo zijn beperkingen.
 
inderdaad goed oppassen wat je doet met een clone, en als hij het goed doet gewoon zo laten.
verwacht geen wonderen van een nieuwe image, zoveel veranderd er nou ook weer niet voor normaal gebruik.
en ik denk dat je wel een nulmodum kabel nodig hebt om hem nog opnieuw met dreamup te benaderen.
zo was het met mijn 800 wel in iedergeval.
gr blokker
 
Bedankt voor de eerste tips. Kan jullie uitleggen hoe ik de box met de nulmodemkabel moet benaderen?
 
Er zit een ferrari sim in...welke bootloader kan ik dan het best gebruiken.
 
Als het goed is heb je er een kabeltje bij een usb kabel die met de juiste driver een nulmodemkabel wordt.
Driver staat op de Dreambox site verder moet je je image van de Ferrari site halen.
En ja je kunt de image nemen met de laatste bootloader maar wel van die site dat zijn gepatchte.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan