dreambox 500 wachtword

surinder86

New Member
Lid sinds
19 feb 2009
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
36
ik heb een dbox 500 gekregen. die heeft NIET standard > passwoord dreambox >username root< hoe kan ik standard password en username terugzetten. moet ik nieuw software erin.
 
Ben bang dat je er even een nieuwe image (software) in moet zetten om weer te kunnen inloggen.
 
Hangt ervan af als de hacksat key downloader erop staat of je kunt um downloaden bij plugins dan kan je password resetten
 
hoi als ik fabrieksinstellingen herstellen doe.wat wordt het dan
 
Welke firmware zit er nu in ( niet alle alternatieve images hebben "dreambox" als wachtwoord ) en ja met een factory reset zou ie ook weer standaard moet staan.
 
firmware zit er nu gemini 4.0.0 en Zacam cccam 2.0.8
 
die heeft nou net wel standaard dreambox, kun je bij bluepanel onder plugins die hackweb.keyupdater niet downloaden? Dan kun je password resetten
 
weet niet of dit kan dienen heb het op een ander foerum gevonden

1. Install tux commander via the blue pannel
2. load tux commander and locate passwd file (not passwd-) in /var/etc
3. Select file and press 4 to go into edit mode
4. change the line which begins with root (usually the first one) to:

Quote:
root::0:0:root:/:/bin/sh

(be careful, its root, then twice ":", then a 0, then a ":", then 0 again, then another ":", then the word root again, then ":", then / then ":" again then /bin/sh)

save and now login with root as login (you wount need password)
once logged in, change password by typing "passwd"




Groeten

Vic
 
yo

ik weet ook niet mijn password van mijn dreambox niet meer, nu wil ik het bovenstaande gaan proberen, maar als ik naar blue panel ga zie ik geen tux commmander????
 
Die moet je ook eerst installeren kerel!

Afhankelijk van het image dat je gebruikt onder downloads of software beheer.
Daar zoek je plugins en er moet ook tuxbox commander onder staan.
Installeren, en dan moet hij ook in je plugins lijst staan.
Meestal is dat onder de gele knop.
En daar kun je hem dan starten.

Grtz.
 
Ik zou graag de zenderlijst inclusief bouquets willen uitlezen van een DM500c. Helaas is deze box met password beveiligd. Nu heb ik gelezen dat je Tuxbox commander geinstalleerd dient te worden. Maar hoe installeer je dat. Box is toch beveiligd???
 
@showtimeserver

Even goed kijken en dan zie je dat je via de Blue button (addons) tuxbox kan downloaden. En dan kan het nog simpeler. Zoek naar de file passwd- in var/etc en verwijder deze van de box. Dan naar de file passwd en rename deze naar passwd-. Even opnieuw opstarten en je bent binnen met de standaard inlogcodes.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan