Dreambox 500+

Z

zipbox

Hallo,

Ben helemaal nieuw in dreamboxland.

Ik heb een 500+ met een canaaldigitaal kaart. Heb gelezen dat er wat gesleuteld moet worden om cd werkend te krijgen.

Dreambox in linux netwerk gehangen.(OS=debian 4.0_r2)

Gemini-420-dm500plus-200712171854.nfi er op gezet. Heb al wat zitten rotzooien met de blauwe knop. Diverse cam software erop gezet maar het wilde niet werken. Alles er weer afgehaald. Gemini staat in de startblokken. CD-kaart is geregistreerd maar nog niet geactiveerd.

Wat is nu de beste keus uit de software en welke stappen in welke volgorde?

tja wat is de beste keus

laten we zeggen dat ccam wel goed draait

daar bij ook de config file er in zetten

volg orde blauwe knop/nummer 2 (addons)/dan download gemini-server/dan cam naar keuze /ook de config naar keuze

weer terug naar tv

dan weer blauwe knop en de pijltje toets rechts voor de keuze welke cam je wilt gebruiken dan de groene toets om de cam te starten

Bedankt voor je snelle reactie rienk. Werkte precies zoals je schreef.

Alleen viel het signaal weg precies op het moment dat ik de cs-zenders te zien kreeg en de kaart via internet wilde activeren.Dat lukte dus niet. Na wat stoeien met de schotel kreeg ik het signaal weer goed binnen maar daarna niets meer te zien gekregen van canaaldigitaal. Heb je nog wat suggesties? (En ik heb al heel wat geprobeerd.)

zipbox added 888 Minutes and 26 Seconds later...

Ben eruit. Het was een slechte kabel verbinding. Alles werkt perfect. Nogmaals bedankt rienk.

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan