Dreambox 500s activering CanalDigital card.

M

macki150

Goedendag iedereen

Heb een dreambox 500s aangeschaft en deze geïnstalleerd met Nabilo darkstar2 voor de DB500s, als cam gebruik ik CCcam2.011 compleet.

De CCcam2.011 is geïnstalleerd via het addon menu en opnieuw gestart.

Alle vrije kanalen worden ontvangen, ontvangst van BVN is snr 82%.

Om een of andere reden wordt mijn nieuwe CD-card niet geactiveerd, is juist geplaatst met chip naar beneden, via internet aangemeld bij CD.

Mijn vraag is moet ik buiten de CCcam2.011 nog meer installeren en hoe controleer ik of de cam goed functioneert.

Macki150

Hier kan je de kaart weer actief maken.

canaldigitaal.nl/klantenservice/smartcard/smartcard-heractiveren.aspx

janblues

Bedankt voor jouw reactie, maar ik ben niet volledig geweest, heb gisteren mijn nieuwe CD-kaart voor de eerste keer geprobeerd te activeren.

Heb de satontvanger op RTL6 afgestemd gedurende 2 uur, maar het scherm blijft donker.

Macki150.

Laat hem gewoon eens een tijdje op BVN staan, dan zou het moeten werken.

Hmmz... BVN is Free to Air en geen activatiekanaal. RTL6 bestaat niet, dus ik neem aan dat je SBS6 bedoeld.:)

Heb je bij de Nabilo de volledige CCcam gedownload, dus ook de config? Controleer even via ftp in je /var/etc directory of er ook een CCcam.cfg bestand in staat, anders deze nog even downloaden via het addons menu van Nabilo.

De chip naar beneden is goed. Als je nog geen cfg bestand er in had zitten kan dat de oorzaak zijn.

Zelf zeg ik hem over het algemeen op RTL4 of Nederland 2 voor een snelle activatie.

En dan gaat het bij mij op Ned 2 meestal nog het snelst.

Ik heb ook al gehad dat hij geen beeld gaf, maar wel geactiveerd was. Een emu herstart of eens de ontvanger herstarten kan dan wonderen doen.;)

Eventueel kun je bij de plugins de CCcamInfo installeren, dan kun je kijken welke datum de kaart heeft en of er inderdaad niet toch misschien stiekum een update heeft plaatsgevonden.

Hmmz... BVN is Free to Air en geen activatiekanaal.
Het zal wel aan mij liggen dan BT, maar zwager van mij had laatst ook nergens beeld meer op, en dus de update gemist.

De decoder een tijdje op BVN laten staan, en na een korte tijd overal weer beeld en de update.

Dus volgens mij kan dit wel?

Het zal wel aan mij liggen dan BT, maar zwager van mij had laatst ook nergens beeld meer op, en dus de update gemist.
De decoder een tijdje op BVN laten staan, en na een korte tijd overal weer beeld en de update.

Dus volgens mij kan dit wel?
IK had eerder een mivision 7000e

Die moest soms 2x op een avond.

Maakte niks uit op welke zender.

Is inderdaad SBS6 niet RTL6, in de directory /var/etc staat het bestand CCcam.cfg

De DB500s power of/on geeft geen resultaat. Heb CCcamInfo geïnstalleerd, maar hij geeft melding not connected to 127.0.0.1. Heb het password gewijzigd in edit.sh gelijk aan user en PWD van dreambox, maar kan niet inloggen. Zou misschien CCcam niet goed geïnstalleerd zijn?

heb je de cam ook opgestart?

bij blue panel.

Er staat common interface.Hier moet de cam staan die je op gehaald hebt.

Dit doe met het rechter pijltje.

Dan met de pijltjes toets 1 naar beneden.

Dan sta je op restart cam druk op ok.

Nu is de cam actief.

Nu moet de kaart ook gaan werken.

Zie dat ik nog wel het e.e.a. moet leren over de dreambox, het blue panel was niet meer beschikbaar.

Alles via flashwizard verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Nu is het blue panel weer beschikbaar, er zijn 3 velden beschikbaar waar ik kan aangeven welke cam ik kan gebruiken.

Heb achter de "CAM-module" CCcam2.11 aangegeven, het 2e veld geeft de huidige geselecteerde zender weer(RTL4 CAM), het 3e veld Canaldigitaal c/.

Voor het 2e en 3e veld heb ik ook CCcam2.11 geselecteerd, is dit correct?

De CCcamInfo werkt nu naar behoren, als ik bv. main selecteer geeft hij een overzicht, waar moet ik op letten om te zien of hij de activatie code heeft geaccepteerd.

@Freggel1: Mijn fout. Het werkt inderdaad wel, maar ik bedoelde dat dit kanaal nooit officieel als update kanaal opgegeven is door Canal Digitaal.

Voor zover ik het begrepen heb (please correct me if I'm wrong) worden updates over de officiele update kanalen (er werd vroeger al in de Multichoice tijd een advieskanaal opgegeven) wat vaker doorgegeven. Het kan echter zijn dat mijn informatie verouderd is en inmiddels de updates over alle kanalen even vaak worden uitgezonden.

Misschien weet Woutje daar meer van.

@Macki150: Het kan zijn dat er 3 velden beschikbaar zijn. De bovenste zou je moeten hebben. Dus Cam-module, waar je hem nu hebt aangegeven.

Middels het 2e en 3e veld kun je per zender resp. per provider opgeven welke emu je wilt gebruiken. Dat kun je derhalve gewoon op default (standaard) laten staan, dan wordt er automatisch CCcam genomen omdat je die in het eerste veld hebt aangegeven.

Verder zou ik even de config, zeker wat betreft wachtwoorden, ongemoeit laten wil je CCcam Info kunnen gebruiken.

Wijzig je namelijk het wachtwoord in de CCcam.cfg kan cccaminfo niet meer connecten en zul je in cccamconfig ook het wachtwoord moeten wijzigen.

Vandaar dat je beter even alles standaard kunt laten om te zien of e.e.a. goed werkt.

Dat is inmiddels gelukt begrijp ik uit je antwoord.

In dat geval zou je onderaan moeten kijken bij Entitlements. Het ziet er wat onoverzichtelijk uit, dat is me bekend maar met een beetje goed kijken kun je het wel vinden.

De datum staat vermoedelijk omgedraait weergegeven dus als volgt:

2009-02-28 als de update al geweest is.

Indien er geen update geweest is zal er 2008-12-31 staan of een nog oudere datum.

Hallo BlackTiger, freggel1 en JanBlues bedankt alvast voor jullie adviezen, de kaart is geactiveerd.

Vele zenders in mijn CD pakket zijn open, behalve alle RTL en Discovery.

Heb gezien dat alle zenders op dezelfde transponder zitten, settings zijn goed.

Er is een nieuwe handmatig scan gedaan zonder succes, snr =77%, agc 83% dit voor de RTL en discovery kanalen, lijken me toch goede waardes. Mijn schotel is een Triax 78 cm.

Iemand een idee.

Er is een transponder is een tijd terug verplaatst naar een andere transponder (met dezelfde instellingen).

Alhoewel dat dus hetzelfde zou moeten werken, schijnt dat in de praktijk toch anders te zijn.

Ik weet niet zeker of het die transponder is (met frequentie 12344) of een andere (met frequentie 12515) of misschien wel allebei.

Maar het loont de moeite even een back up te maken van je instellingen met dreambox edit (zie rechts bij onze downloads), en vervolgens nieuwere settings op te halen.

Dat ophalen kun je bijvoorbeeld doen bij onze vriend Captain Picard (klik!).

Sommige images hebben de mogelijkheid zelf nieuwe settings op te halen, geen idee of Nabilo dat ook biedt.

Er zijn in het verleden wat wisselingen geweest op 12515. Moest eerst vrijgemaakt worden voor de Franse C+ en dat ging later weer niet door of zoiets en die 12344 kwam er nadien nieuw bij. Althans iets in die geest staat me bij.

De RTL zenders, Hallmark, Discovery, Planet etc. zitten in elk geval wel op 12344 H S/R 27500 met Fec 3/4.

Er is een nieuwe handmatig scan gedaan zonder succes
Ik weet niet of je dat bekend is maar een Dreambox overschrijft geen frequenties als hij nieuwe vindt bij een scan, ongeacht welke scan dat is.

Het kan dus heel goed zijn dat je in de satellites lijst bij providers 2 stuks RTL4 hebt bijvoorbeeld (ik noem maar iets), de oude, niet werkende, en de nieuwe wel werkende.

Dus daar zou je naar kunnen kijken.

Nog eenvoudiger is het inderdaad om de tip van Mas3 op te volgen en bij onze CP een lijst te gaan halen.

Als het niet geheel bevalt kun je hem altijd nog aanpassen middels DreamboxEdit maar dan heb je in elk geval wel de juiste frequenties en transponders en zou alles feitelijk moeten werken, voor zover het abonnement geldig is.

Heb e.e.a. geprobeerd, diverse actuele zenderlijsten (Joske, captainluxsat & astra 19,2) geladen via Dreamboxedit maar krijg geen beeld op de RTL zenders.

Heb de dreambox een keer opnieuw geflasht en alle extra software opnieuw geinstalleerd, alles wat in mijn pakket zit is open, maar voor de RTL kanalen en discovery heeft het geen resultaat.

Satelliet schotel beter afgesteld, snr 89%, agc 85%, BER 0 dit op RTL4, andere kanalen welke open zijn snr 93%, agc 94% BER 0.

Dit zijn toch goede waardes, heb even geen idee?

Dat zijn zelfs perfekte waardes, dus wat het nu is.... tja... ik ben ook even overvraagt momenteel. Het is slechts 1 transponder waar je die moeite me hebt. Maar waarom? Het maakt me wel nieuwsgierig.

Eindelijk gevonden

Op een ander forum las ik dat er meer mensen een soortgelijk probleem hebben gehad, de oplossing is vrij simpel.

1 Verwijder met behulp van bv. DCC alle keyfiles in de var/keys/ directory.

2 In het blue panel restart CCcam2.011 onmiddellijk hierna waren alle RTL kanalen open.

Als ik in het blue panel een key update uitvoer (rode knop) vallen alle kanalen weg incl. NL 1,2 & 3.

Het opnieuw verwijderen van de keyfiles in de var/keys/ en een restart van CCcam2.011 schakelt alles weer open.

In de veronderstelling dat ook de key update(red button in blue panel) noodzakelijk is, heb ik deze update uitgevoerd.

Waarvoor dient deze update key(rode knop in bluepanel), zijn deze soms voor een ander image?

Om te testen heb ik in het yellow panel, de Addons/Addons DownloadManager/Keys geselecteerd en geïnstalleerd, dit heeft verder geen invloed.

Als het dat probleem inderdaad is, dan hoef je niet de hele keys directory leeg te halen maar alleen de constantcw of constant.cw te verwijderenuit de keys directory.

Daarna blauwe knop en dan groene knop oftewel emu herstart en moet het weer werken.

Klopt inderdaad, heb ik helemaal niet meer aan gedacht.

De key update knop is om keys te updaten. Dat zit standaard in de Nabilo image bijvoorbeeld, voor als je middels keys wenst te kijken. Tot begin november ging dat bijvoorbeeld nog met Premiere.

Je kunt dus rustig die key update uitvoeren, alleen dan naderhand weer die constant.cw verwijderen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan