Dreambox 5620 en HDD mounten

P

Patatje

Hallo mede mensen :)

heb een vraagje, zou iemand mij AUB kunnen helpen hoe ik dat moet doen? eventueel wil ik wel met iemand bellen of als er een goede en duidelijke handleiding is? Want ik kom er niet echt uit zo :-( en ik kan er nu vrij weinig mee omdat de cache in de DB nu al bijna vol zit :-(

Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes,

Patrick

Voor zover ik weet kunt je in een 5620 geen hdd inbouwen ,of bedoel je mounten via netwerk op je pc ?Misschien kun je dit even melden .Dat maakt het voor iedereen wat makelijker om je van een antwoord te voorzien.

____________________----

Toedeledokus

Sorry mijn fout...idd mounten van mijn hdd via het netwerk op mn pc ja :)

Nou het mounten is gelukt, maar als ik wat wil downloaden en uitpakken dan zit mn cache geheugen direct weer vol :-( wat heb ik verkeerd gedaan? want als ik via een FTP naar mn DB ga, dan zie ik de gemounte mappen wel staan.

Nou ik heb de map plugins kunnen mounten en als ik via ftp ga kijken dan zie ik ook dat die map gelinkt is naar mn HDD.

Nu mijn volgende vraag is, hoe moet ik de mappen gaan mounten voor bv softcams en addons te kunnen installeren op mn HDD? gebeurd dat op dezelfde manier of gaat dat weer anders?

Nou ik hoop wat van jullie/jou te horen, alvast bedankt.

Groetjes,

Patrick

is het zowiezo wel mogelijk om cams via je gemounte hd te laten draaien ?

Misschien offtpic maar toch kan je nou ook met een 5620 een film opnemen naar een gemounten directory op je pc?
zoja hoe?

met NFsDream kun je de HDD van je PC mounten aan je Dreambox

opstarten NFsDream

1 - Created Portmap add
2 - created NFs add

3 - set record path (dit is een directory waar de Dreambox vanuit gaat lezen)

dus bv d:\dreambox
als onder D:\dreambox - map aan maak met HDD
dus D:\dreambox\HDD

4 NFs start

5 IP adressen invullen

daarna op mounten klikken en het programma zal opgeven dat IP gemount is.

vervolgens kun je via de Images als Gemini en- of Hydra de volgende instellingen doen zoals set var op HDD.
voor gemini

in de map HDD maak je de volgende map aan
- gemini/gemini.104/

maak vervolgens een copy van de var uit hdd en copieer deze naar de map in - gemini/gemini.104/var
cp -a /var/* gemini/gemini.104/var

als we nu de dreambox de setting by extra key setttings kijken.
en de var move to HDD maken
zie we onder dat gimin.104 er staat
klik op save en het werk nu staat alles op hdd

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan