dreambox 7000 boot niet meer

E

ehvwheelboy

Wie kan me helpen ik heb er gemini 1,08 opstaan werkte prima. Vanmiddag heb ik scamd7354 eropgezet en steeds werkte alles ok kwam beneden en beeld was blijven hangen trek er de stekker uit en enige wat ik krijg is een orange scherm.Ik denk okee effe met cas2 addon progge klaar is kees doe de deksel eraf zoek dat aansluitpunt blijkt het er niet te zitten (had op foto van progger gekeken ) dus kan nu niks meer hoe krijg ik dat ding weer tot leven alvast bedankt groetjes mario

Heb je al geprobeerd de ontvanger opnieuw te flashen met dreamup via een nulmodem kabel?

ja heb ik gedaan geeft aan dat ik de stekker ein moet doen maar die zit er dus al in .dit heb ik in die 1,5 jaar dat ik dit ding heb nog nooiet gehad maar ja eens moet eerste keer zijn ps ook paar keer steker in uit doet niks krijg ook dat dream niet te zien in de display dus boot niet meer

Heb je toch niet met het openmaken van je dreambox het kabeltje losgeholpen van het ledje?

Want als dat zo is dan reageert hij ook nergens meer op.

nee want hij gaf de pijp aan maarten al eerder hij boot gewoon niet meer dus zal i op de een of andere manier geprogt moeten worden phillps doet dat bv met een os link dram moet met een cas progger kunnen ikm heb zon ding maar zie gaan aansluitingen op het bord terwijl op url van cas progger eer wel een staat .ga er vanuit dat dit almeer is voorgekomen daar het niet aan een simpele emu downloaden kan liggen .

Maar volgens mij moet zo'n dreambox, net als een Philips met een oslink, te redden zijn.

Heb je al een flash erase gedaan, of kom je zover ook al niet?

kom je er met DCC oid ook al niet meer in?

Ik zeg maar iets.

En ohja, ik trok er eerst ook altijd de stekker uit, maar ik heb dat nooit de beste manier gevonden, als ik de mogelijkheid heb dat mijn afstandsbediening nog werkt dan, start ik even de emu opnieuw op met de blauwe en groene toets, en sindsdien heb ik minder problemen...

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met jou dream. ( en als ik je kon helpen dan deed ik het)

Originally posted by ehvwheelboy
nee want hij gaf de pijp aan maarten al eerder hij boot gewoon niet meer dus zal i op de een of andere manier geprogt moeten worden phillps doet dat bv met een os link dram moet met een cas progger kunnen ikm heb zon ding maar zie gaan aansluitingen op het bord terwijl op url van cas progger eer wel een staat .ga er vanuit dat dit almeer is voorgekomen daar het niet aan een simpele emu downloaden kan liggen .

probeer met serieel duss nulmodem kabel eens als je er een erase image in kan doen als da ook niet lukt probeer een verbinding te krijgen met hyper terminal
als dat ook niet gaat als je niet eens met een hyperterminal kan caneckten dan moet je er een jtag op zetten
groetjes djin

nee netwerk vind hij nietm dis met dcc kom ik er niet in hyperterminal waar vind ik dat ja en een jtag heb ik dus zou ik kunnen proberen alleen met die jtag heb ik nog nooiet gewerkt dus weet niet hoe dat moet .groetjes mario

Misschien in braille:

Eerst eens met een nulmodem kabel en DreamUp, network uitvinken.

Dus :

1 - Lnb kabel eraf, eventuele usb stick eruit
2 - DB verbinden met PC dmv een nulmodem kabel
3 - DreamUp opstarten en op connect drukken
4 - De stekker van de Dreambox in het stopcontact steken

Laat eerst maar eens horen of er wat gebeurd nu.

Btw die verbinding voor de jtag zit er niet op die moet erin gesoldeerd worden.

niks blijft staan now switch on dreambox scherm blijft orange . effe voor info ik heb dit ding ong dik jaar kloot er behoorlijk me aan nog nooit geen probs mee gehad .lang hydra eropgehad nu gemini .ook geen gekke dingen gedaan die image stond er al paar dagen op had alleen een emu geladen via de upload van gemini dus daar zit het hem ook niet in overgens hyperterminal doet hij ook niks mee alles met nul modem rechtstreeks aan de pc

Een seriele nullmodem he?
Je kunt evt. ook je netwerkkabel er op aansluiten.

Maar je Dream moet echt uit de stroom zijn, dan eerst die DreamUp (niet DreamUpLan) starten, connect drukken en dan pas de stekker van de dream in het stopcontact stoppen.

Blijft ie dan nog op dat gele scherm hangen? Gaat geen balkje lopen in DreamUp?

ja de stroom is er echt vanaf en ik doe dat nu al ong 1,5 ja dus daar zit niks verkeerd wat ik ook doe hij blijft orange geeft geen taal of teken netwerk niet dan vind hij ehm niet nul modem niet .dat werkt ook allemaal want heb mn humax nog geprogged .ik sap alleen neit waarom als ik er nu in had zitten klooien zoals ik wel meer doe ja okee maar draaide geod dus hoefde niks te kloten alleen emu update gedaan meer niet

Waar woon je???

Welicht dat het beter is dat je jou fiets eens afstoft en je DM7000 eens onder je arm neemt en eens iemand opzoekt die in jou buurt woont en jou eens gaat helpen. ;)

wellicht dat er dan een technisch mankement uitgesloten kan worden, want daar geloof ik nog niet in... ;)

ondanks het feit dat ik nog niet veel verstand heb van de Dreamboxen.... ( Ik heb maar 1 motto, en dat is een kwestie van geduld... ;) )

dat idee had ik ook al ik woon in eindhoven .ik ga er ook vanuit dat het in de boot zit maw moet er op de een of andere manier in gezet worden de boot file heb ik gelukkig al gevonden op internet nu uitzoeken hoe dat moet .ik heb eigenlijk alles ervopor zover ik weet een cas 2 progger jtag kaart addon en noem maar op alleen die aansluiting op het moederbord die duolabs aangeft die zit er net wel de puntjes ervoor .dus denk dat daar eerst iets op moet worden geslodeert dan ladnen klaar .phillps met een os link 5 minuutjes klaar dreambox weet ik niet .

met cass zou ik het niet doen het beste is een echte jtag met de cass kom je er nog aan het solderen
ik zal je proberen photos te vinden met wat uitleg is heel lang geleden dat ik er nog over gelezen had etc ...
maar je moet er zeker wat aan gaan solderen en een 20 poins conector op zetten en daar verende pinnetjes op zetten
je kunt ook googelen [ jtag + dreambox ]

want als je er geen verende pennetjes op zet en je dowt te hard op u pront kan je het beschadigen

je kunt ook natuurlijk even vragen of niemand je dat wil doen die het al klaar heeft en al vaker heeft gedaan
en als je de prog hyperterminal niet vind wil ik je die wel mailen

mail me ff dan op tyson940@home.nl

en als je paar toppics verder kijkt zie je ook dat er oplossing was voor een db 5620 met hyperterminal en hulp van linux kenners ( ik niet duss )
groetjes djin

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan