dreambox 7020HD v2

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Hallo Boardleden,
Ik wil jullie even aan het nadenken zetten, over een probleem, dat ik met mijn nieuwe Dream 7020 HD v2 tegenkom.
Ongeveer een maand proberen we box aan de praat te houden, met dmm org software.
Echter, ik krijg regelmatig vastlopers, afgewisseld met zwarte beelden, maar wel geluid.

Hardware goed nagelopen, software verwisseld, onder leiding van expert, maar zwarte schermen en vastlopers blijven terugkomen. Temp box gemeten, blijft onder de 40 gr. C.

Omdat expert blijft twijfelen aan mijn schotel en ander hardware, heb ik coax rechtstreeks op nieuwe lnb, 23,5 E aangesloten, met eigen CD kaart. Geen verbetering.
Er is geen regelmaat in storingen, valt geen peil op te trekken. Af en toe werkt ontvangst 1? uur goed, maar dat was het dan weer. Na rebooten komen storingen weer, de ene keer sneller, andere keer na iets langere tijd.

Vanochtend deed ik echter per ongeluk vreemde ontdekking: Via onze Ipad, en Blackbox, kreeg ik wel normaal beeld en geluid, terwijl ik op normale tv alleen geluid ontving....

Voor zekerheid nieuwe tv aangesloten, met andere hdmi kabel, en ook scart geprobeerd, zonder beeld te krijgen. Op Blackbox weer wel,....
Ik heb in eerste instantie geplaatste hdd, en tweede sat tuner uit box verwijderd, maar als ik op de Ipad wel normale ontvangst heb, zal het toch niet aan mijn hardware liggen, neem ik zo aan.

Ik ben benieuwd, wie enig idee heeft, waar het probleem kan schuilen.
Ik heb ook op Ihaveadreambox een topic geopend.

Ondertussen ben ik wel goed gaar geworden van deze dream, en heb besloten hem terug te sturen naar de verkoper.
Box is 28.4.?15 betaald, en week later hier aangekomen, dus nieuw.
Bij voorbaat dank, voor het meedenken, gr. George

PS Ook op Fun geplaatst.
 
Toestel is juist terug van reparatie: motherboard is vervangen.... Dus daarom zit je wekenlang te kloten, zonder dreambox....
Het is leuk, dat men apparatuur in China laat vervaardigen, maar de kwaliteit laat wel eens te wensen over...
En advies van verkoper: Probeer eens andere soft... Terwijl die Pli niet eens image heeft voor de 7020.... Gelukkig had ik deskundige hulp, anders had ik probleem vast bij mezelf blijven zoeken....
Wat is het fijn, behulpzame zielen tegen te komen in dit moeilijke linux wereldje.... Gr. George
 
"Motherboard" moet " mainboard" zijn.... Sorry, gr. George
 
Nee dat maakt niet uit, feitelijk is Motherboard goed en is mainboard de meest gebruikte alternatieve benaming.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan