Dreambox 7020si afstandsbediening

D

dreamer

Dag satters,

Ik ben een nieuweling en onervaren als het gaat om de dreambox.

Ik heb recentelijk een gebruikte DM7020si aangeschaft puur voor de hobby.

Nu wil ik de afstandsbediening gebruiken voor de tv. Na veel codes invoeren heb ik uiteindelijk een code gevonden die werkt, maar volgens mij is iets niet goed.

Ik heb een philips tv en de afstandsbediening van de dreambox functioneert wel als het gaat om geluid aanpassen, zappen en teletekst en nog een aantal zaken. Maar het belangrijkste werkt niet. Namelijk het "menu" knopje.

Als ik op Menu klik van de DM afstandsbediening dan gebeurt er niets. Knop "TV" blinkt dan ook niet. Een belangrijk onderdeel van de TV is de benadering van allerlei instellingen via het menu. Dit kan ik dus niet benaderen via de DM afstandsbediening.

Mijn vraag is nu of iemand weet waar dit aan zou kunnen liggen.

Is de code niet goed ? of de afstandsbediening?

Wie kan me verder op weg helpen.

bvd

Hoi dreamer

Welkom op dit board.

Zit er geen "Learn" functie op die afstandbediening?

(Ik ken jouw ab niet.)

Je hebt in ieder geval een mooie afstandbediening; ik heb je link even doorgespit maar kan ook geen learn-functie vinden.

Misschien weet een van onze members wel waar die zit (als die functie überhaupt beschikbaar is op jouw ab).

Als die functie er niet op zit kan je ook een ab kopen waar de learn-functie wel op zit (ik geloof dat die Logitech heet).

Maar gelukkig is het niet belangrijk; ik zelf heb 5 ab's op mijn salontafel liggen, en misschien koop ik ooit zelf ooit zo'n Logitech, lijkt me inderdaad wel makkelijk.

Wacht even het advies van andere members af.

Leuk dat je member van ons board bent!

Dag Bones,

Ik heb even gegoogled maar er zit geen Learn functie op, voor zover ik nu kan achterhalen. Wel op de nieuwere versies DM's. Zoals de 8000.

Waar het mij omgaat is dat ik gewoon gebruik wil maken van 1 AB. Anders kan ik net zo goed de AB van de tv gebruiken, hoef ik geen Logitech aan te schaffen. Ik weet wel welke je bedoelt.

Wat mij verbaasd is dat bijna alles functioneert behalve het "menu".

Ik wacht even af en hoop dat er members zullen zijn die een oplossing kunnen aandragen.

bedankt voor de snellke reactie.

bvd

De afstandsbediening van de Dreambox 7020 is gewoon de standaard a/b wat erbij hoort. Deze heeft geen learn funktie en het verbaast me dat deze er bij de 8000 wel bij zit, dat zou dan de enige zijn want die van de 800 heeft het ook niet. Het is echter wel mogelijk.

V.w.b. de menufunktie van de TV zou je even verder moeten proberen. In het boekje van de afstandsbediening staan voor bepaalde merken tv's vaak meerdere codes. Soms werkt de ene code van hetzelfde merk, beter als een andere.

Ik ga er echter van uit dat je dat al geprobeerd hebt.

Het kan echter zijn dat de menuknop echt gereserveerd is voor de Dream zelf en niet op een TV werkt. Dat zie je inderdaad vanzelf al, als het lichtje niet oplicht zoals je aangeeft, dan zit er geen funktie onder die knop voor de TV.

Maar in dat geval is er vaak wel een andere knop die een bepaalde funktie kan aanroepen. Als menu niet werkt, probeer dan eens een van die drie andere knoppen, op die positie om de ok knop, dus de video knop, info knop of audio knop.

Soms werken bepaalde funkties dan wel onder die knoppen.

Een andere mogelijkheid is de gekleurde knoppen of zelfs de knoppen die daar nog onder zitten waar tv, radio, text en help op staat.

Zoals gezegd is het soms nodig om een andere, ook werkende tv code, in de a/b te programmeren om de knoppen met die funkties werkend te krijgen dus het is even proberen. Maar het lukt niet altijd, dat zeg ik er eerlijk bij.

Dag satters,

Bedankt voor jullie toelichting. Ik zal er wat verder mee gaan experimenteren en dan zien we wel.

Die "Learning functie" heb ik hier gelezen:

http://www.dream-multimedia-tv.de/en/remote-control

Zoals je kunt lezen staat er dit "Beautifully shaped remote control for the DM8000 HD PVR". Nu weet ik niet of deze ab de standaard ab is van de 8000 versie maar ja, ik ben nog niet helemaal bekend met de dreambox en alles daaromtrent.

Topic kan gesloten worden.

mvg

Laatst bewerkt:
Zou best wel eens een originele a/b kunnen zijn, ik heb geen 8000. Dan is dat de enige met een learnfunktie inderdaad, wel mooi!

Bedankt voor de tip!(Y)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan