dreambox 7025 (+?)

I

IkWilOokEensWat

Hallo

Ik ben hartstikke nieuw in deze wereld. Heb een dreambox 7025 of 7025+. Dat weet ik niet. Hoe kan ik dat zien ?

Verder heb ik de volgende vragen: hij doet het redelijk goed, maar ik lees van anderen dat zij een image (Ronaldd schijnt nogal populair te zijn) er op zetten. Waarom doet men dat ?

Tenslotte, hoe doe je dat (zo'n image erop zetten) ? Ik begrijp dat ik de Dreambox middels de RS 232 aansluiting aan een PC moet verbinden, maar dan ?

En ben ik dan mijn oude software/instellingen e.d. kwijt ? Wat als het nieuwe niet werkt, kan ik dan terug naar het oude ?

Kan dat aansluiten aan de PC ook via de USB poort (op mijn laptop zit geen com poort)?

Ja, veel vragen om mee te beginnen. Maar ik ben ook maar leek. :tong::p:p

Waarom doet men dat ?
Men zet er andere images dan de originele op, omdat die andere images meer kunnen. Ik heb begrepen dat aan de Ronaldd nog wel een kleine aanpassing nodig is.

Er zijn ook mensen die bijv. Gemini op de 7025 draaien.

Staat het niet gewoon op een van de stickers op de Dreambox dat het een 7025+ is? Heb er zelf ook geen idee van hoor.

Zo'n image kun je op verscheidene manieren er op zetten, de veiligste methode is met DreamUp en daarvoor gebruik je de combinatie rs232 poort met een seriele nullmodemkabel en een utp kabel op de netwerkpoort (RJ45).

Er zijn ook mogelijkheden om dit te doen met bijv. Flashwizard.

Je bent dan je oude software en instellingen inderdaad kwijt. Wil je terug naar het oude, zul je dus eerst moeten kijken wat er nu op staat, als dat originele firmware is (origineel image dus), kun je dat downloaden bij de site van Dream Multimedia zelf.

Het aansluiten op de pc zou misschien via zo'n hele speciale usb kabel kunnen waarmee je ook 2 pc's koppelt, maar veel zul je er niet aan hebben.