Dreambox 800 DVB-C zenders zoeken

L

lagabie

Hallo,

ik heb in de DM een kabeltuner gezet. Deze wordt door de DM herkent en nu probeer in de zenders op te laten zoeken. Verbindingen zijn goed, heb ik kunnen testen.

Als ik een automatische opdracht geef, vindt hij wel de transponder frequenties, maar als hij dan op deze frequenties de zenders gaat zoeken vindt hij er geen.

Als ik de frequentie met de hand ingeef, zelfde resultaat. Het is mij ook niet duidelijk waar ik het netwerknummer (1111 in mij geval) moet invoeren, ik kan alleen kiezen tussen netwerk id aut/uit/aan.

Heeft iemand een goede tip voor mij?

Groeten, Frans

 
Heb je de juiste "configuratie?

Menu/Instellingen/Zenders zoeken etc...Gr.George

 
Hi George,

ik heb onder instellingen de juiste tuner staan, ik zoek in stappen van 1000 kHz en ik heb de juiste frequentie ingevuld.

Ik zie alleen geen veld waar je het netwerknummer kan invullen.

Als ik dan handmatig zoeken start, dan duurt het ongeveer 10 s en dan meldt de DM dat er 0 zender gevonden zijn.

Als ik het automatisch doe, zie ik dat eerst alle frequenties doorzocht worden van de transponders en dat daarna per frequentie wordt gekeken of er zenders zijn, met hetzelfde resultaat.

Ik heb zelf het gevoel dat de tuner niet geheel in orde is. Deze heb ik overgenomen.

Groeten, Frans

 
Een paar berichten hieronder staat hoe je moet zoeken,

Ga naar tuner instellen

Zet hem op je tuner.

Geef aan zoeken 1000khz.

vink Quam64 aan (afhakelijk van regio. je kunt ook quam128 tegelijk erbij aanvinken.

Save

Ga naar zenders zoeken

Laat hem scannen.

Zorg wel voor er goed signaal op de kabel staat.

Zo doe ik het..

 
Dank je voor de info, zo heb ik het ook gedaan. Ik heb ook de info van ziggo gebruikt en het juiste transponder kanaal ingevoerd, maar hij blijft niets vinden.

Ik ga eerst eens voor een andere tuner kijken, ik vertrouw hem niet.

 
Hi, inmiddels uitgevonden dan als de tuner helemaal is afgekoeld hij het wel doet. Na 5 minuten stopt hij er dan weer mee. Tuner gaat terug.

Hartelijk dank voor de info, goed om te weten dat ik de juiste methode heb gevolgd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan