Dreambox 8000 aangeschaft.

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
2.322
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
68
Gezien de trend die is ingezet om plugings uitsluitend voor de Dreambox te vervaardigen, heb ik me een Dreambox 8000 cadeau gedaan.
Komt mede ook door het feit dat de DM 8000 nu betaalbaar is geworden ? 809,- met 2 jaar garantie (en dat voor een Tupperware doos :)).
Het beeld vergde wel wat instellingen op mijn TV, maar is nu optimaal en vergelijkbaar met mijn Vu+ Duo. Heb al wat verschillende image geprobeerd, maar NewEnigma2 heeft tot dusver mijn voorkeur. De lay-out hiervan staat mij het beste aan.
Verder gaat het zappen als een trein. Kortom een prima box, waarvan ik hoop dat deze me net zoveel plezier zal verstekken als de Vu+.
 
Proficiat, met je aankoop. Gelet op de door jou genoemde prijs is het een originele.
Geweldig apparaat met zoveel mogelijkheden. Je hebt ook een NAS zien we, dus genoeg mogelijkheden. Nu kun je echt stoeien met de PiP mogelijkheden, split-screen en ga zo maar door.

Alles is persoonlijk, maar probeer eens: Vali.HD.flex skin, Cool TV plugin, EPGRefresh (geen crossepg en zo) en Enhanced Movie Center, Fancontrol2 enz. enz.
 
Bedankt Duck,

Ik ben nog steeds van alles aan het uitproberen, de plugings vliegen om mijn oren :).
Heb wel gemerkt dat de box behoorlijk warm wordt met de HD in werking, maar even kijken waar ik een ventilator van 60x60 kan vinden met de juiste aansluiting.
Heeft een DVD writer nog toegevoegde waarde? ik bedoel kan je hiermee rechtstreeks een DVD branden vanaf een opname?.

De prijs was ook ok?, korting gekregen omdat ik zo'n aardige snuiter ben.
Als je niet om korting vraagt zal het je het ook nooit krijgen, maar dat komt omdat ik te vaak in Turkije kom:).
Vali HD flex is ook mijn favoriet, eveneens Cool TV.

P.s nog 3 weekjes en in zit weer in Turkije (Side).
 
@Eendenteam,

Het is inderdaad een originele versie met de nieuwe BCM4506 turners en zwarte afstandsbediening.
 
We adviseerden niet voor niks om fancontrol2 (van joerg) te installeren.
Deze plugin is voor 3 en 4 pins ventilatoren (instelbaar via config) en bovendien kun je de standaard DMM fan control in de config uitzetten (hebben we ook gedaan).

Wij hebben een (4 pins) fan van 120cm er in zitten. Niet op de plek waar die behoort maar meer naar rechts.

Deze instellingen gebruiken we voor fancontrol2:

fan type: 4 pin
fan uit in standby: Ja, behalve voor Opname of HDD
min snelheid rpm: 900/1000
max snelheid rpm: 1500/6000
Statische Temp C: 43/50
Eind temp C: 50/55
Initiele spanning: 255/255
Initiele PWM: 255/255

Menu knop
Fanfouten weergeven Ja
verhoog overhittingsbescherming 0
DMM Fancontrol uitschakelen Ja
Aantal WebIF-Log Entries 500
Loggingpad /media/usb
Datalogging inschakelen Ja
Eventlogging inschakelen Nee
Enable read HDD temperature Ja

[attachment deleted]
 
Deze plek lijkt mij ook het beste. Op welke wijze heb je de ventilator vastgezet?
Deze oplossing likt mij beter dan een ventilator van 60x60 die is m.i. iets te klein en zit niet op een logische plek.
Fantontrol2 is inderdaad prachtig! goede tip.
 
Grappig kaartje in de lezer ;-)
 
crazymotha;216765 zei:
Deze plek lijkt mij ook het beste. Op welke wijze heb je de ventilator vastgezet?
Deze hoef je niet vast te zetten met schroeven en zo want die 120mm ventilator past er maar net tussen en staat dan prima vast. Wel op letten dat je ventilator PMW aan kan.
 
T_T;216767 zei:
Grappig kaartje in de lezer ;-)
De kaarten zitten in een 7-voudige USB Dome Hub.
 
eendenteam;216768 zei:
Deze hoef je niet vast te zetten met schroeven en zo want die 120mm ventilator past er maar net tussen en staat dan prima vast. Wel op letten dat je ventilator PMW aan kan.

Ok?, top oplossing dus!
Ga maandag meteen even langs een paar winkels.
 
We hebben de ventilator ingebouwd, was even wrikken maar zit goed vast nu.
Instelling van fancontrol2 overgenomen en alles werkt als een trein.
Prachtige info die fancontrol2 weergeeft, de fan is werkelijk helemaal naar wens in te stellen.

Nog bedankt voor de tips.
 
Heb je een 120mm, 4pins?
Vergeet in Fancontrol setup niet op menu te drukken ;)
 
Wat weet die Eend er toch veel van he, hij is van alles op de hoogte.
Maar ja hij is lid van een Team waar er veel in zitten, anders zou hij zich geen EendenTeam kunnen noemen.

Sorrie vriend ik kon het niet laten.

Nog maals bedankt voor alle hulp, Hayirli.
 
eendenteam;216822 zei:
Heb je een 120mm, 4pins?
Vergeet in Fancontrol setup niet op menu te drukken ;)

Inderdaad een 120mm, 4 pins, super stille kunnen krijgen.
Inderdaad onder "menu" is nog veel meer moois te vinden, ook dat heb ik goed kunnen instellen. De temp blijft nu constant op 44 graden staan, met een HD zender en tijdens opname.

Ik ben super tevreden met deze oplossing.
 
Mooi dat je tevreden bent.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan