dreambox 8000 en kabel tuner erin

saat

Sr. Member
Lid sinds
3 jan 2003
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
65
hallo

ik krijg hiernu ook weer ziggo door nu wil ik een tuner in de dreambox zetten kan iemand me eens uitleg geven hoe e.e.a in zijn werk gaat nu ik zet hem erin en dan ?
Ook advies welke ik het beste kan kopen er zijn er genoeg ik heb 18 jaar geen kabel meer gehad dus daar ben ik nu ff een leek in !

saat
 
Ik ga je volgen saat want ik overweeg hetook al een tijdje om een DVB-C tuner aan te schaffen. Let op dat de tuner wel geschikt is voor de DM8000HS, dus de  DVB-S2 tuner voor Dreambox DM800SE DM800SE-V2 de DM7020HD DM7020HD-V2 DM7080HD en DM8000HD PVR!

De beste schijnen toch de originele te zijn en deze kosten nu zo rond de ?69,00. Misschien dat ze ergens 2de Hands nog worden aangeboden.

Ze zeggen ook dat het handig is om ook een Ziggo kanalen lijst te downloaden en die te installeren. Maar volgens mij kan je ook door de frequentie, Modu, en Sym en ander gegevens in te voeren zelf een scan uitvoeren. 





 
Klopt, gewoon kabelscan uitvoeren met deze parameters: Frequentie: 474 of 474000
Netwerk-ID: 5555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875
Zit je in oud upc gebied en de bovenstaande parameters werken niet moet je deze gebruiken:
Flevoland: 43138
Friesland: 43140
Gelderland: 43142
Noord-Brabant: 43144
Noord Holland: 43136
Zuid-Holland: 43146

Frequentie 164000,  modulatie 64QAM,  symboolrate op 6900.

B.
 
heb deze gevonden 69 euri nl schint de goeie te zijn nl

Losse tuner module voor de Dreambox ontvangers van het type DM 800HD, DM800 HD SE, DM 7020 HD of  DM8000 HD. Deze ontvangers hebben een verwisselbare tuner optie, waardoor het mogelijk is om een andere (type) ontvangst module te installeren. Bij sommige type kan dit ook een 2de tuner zijn.


Eigenschappen Dreambox DVB-C/T tuner

    Geschikt voor de ontvangst van TV-en radioprogramma's via de antenne of (digitale) kabel
    VHF-kanaal: 2-12 (49 ... 230 MHz)
    UHF-kanaal: 21-69 (470 ... 861 MHz)
    DVB-C HDTV compatible
    Frequentie: 51 ... 858 MHz
    Symbol rate: 1 ... 7 Mbaud / s
    Input impedantie: 75 Ohm
    Tuner In / Out-connector: IEC
    DVB-C / DVB-T ontvangst is om te schakelen via software


 
Ik kijk nog even rond of ze misschien nog 2de hands worden aangeboden maar deze tuner staat wel op mijn verlanglijst. Ook wil ik dan de kabel splitten om dan zowel op de TV en de Dreambox signaal te krijgen. 
 
Net even lopen zoeken naar een DVB C tuner en op Alie kwam ik enkele niet originele tuners voor een DM800se voor de prijs vanaf ?10,40 tot ?16,00, en die schijnen ook in de DM8000HD te passen. Nu lees ik dat de achterplaat soms problemen kan geven omdat de gaten kunnen afwijken, heeft iemand daar ervaring mee?
 
@parabolica

Ik heb hier de DM8000 met sat tuner en C-tuner. Dus ik kijk zowel via kabel als satelliet.
Die DVB C tuner daar zit meestal een monteer plaatje bij voor de achterkant om hem vast te schroeven.
Ik heb de Philips CU1216M K3 DVB-C  erin zitten.
Deze combinatie gebruik ik al vanaf het begin en werkt uitstekend.
Alleen soms wat problemen met in scannen van Ziggo kanalen. Dan doe ik het handmatig.

Succes ermee.

Oja die tuner gekocht via de beroemde marktpl****.nl
 
@papano bedankt.

Ik kwam gisteren een 2de hands C tuner tegen op dezelfde site voor ?15,00 alleen is deze niet van Philips, LG of Dreambox zelf maar ik zag later na wat zoeken dat deze uit China komt. Ze adverteren ermee dat deze tuner voor de DM800 is en wat ik me afvraag is of de Dreambox zelf de geschikte drivers voor deze C tuner zal vinden.

Voor ?15,00 wil ik wel het risico nemen en ik neem gewoon de tweede S tuner uit de Dreambox 8000 mee zodat ik hem daar kan vergelijken met de C tuner van die verkoper. Een voordeel is dat de verkoper bijna om de hoek woont dus ik kan hem snel ophalen.
 
Of de DM800 deze driver heeft weet ik niet.  Ik heb bij mij gewoon die tuner in de DM8000 gestopt en hij werd tegelijk gezien. Ik denk eerder dat de drivers aanwezig zijn in de Firmware maar zeker ben ik niet. En trouwens voor 15 euro val je geen bult he? Ga je ook sat en kabel tegelijk instellen op de box? Succes ermee.
 
Ik heb ereen besteld voor 59 euro ik ga niet kloten met van dat illegale spul als je een dure box hebt staan ga ik dat erniet in douwen ben benieuwd !

saat
 
saat zei:
Ik heb ereen besteld voor 59 euro ik ga niet kloten met van dat illegale spul als je een dure box hebt staan ga ik dat erniet in douwen ben benieuwd !

saat

Ik zou het niet echt illegaal noemen als er een niet originele tuner in gaat maar het laatste wat ik wil is dat ik zou moeten gaan zagen in mijn box. 
 
Drivers zijn standaard aanwezig in de images, maw tuner erin en starten maar
 
Ik moet nog steeds een tuner uitzoeken en in principe ga ik ook voor kwaliteit net zoals @saat.
 
Vandaag toch maar het risico genomen en een 2de hands DVB tuner c/t gekocht (China). Dit omdat een nieuwe originele bijna nergens meer is te vinden op het korte termijn.
Ding er ingestoken en op goed geluk aangezet. Geen rook gezien en de tuner werd direct gevonden als een Philips CU1216Mk3 (dvb-C).

Even vlug gescand na wat instellingen ingevuld te hebben en er werden meteen TV en radio kanalen gevonden. Voordeel van deze DVB kaart is dat ik niet meer omslachtig hoeft te switchen tussen de DM en mijn TV.
 
Ik heb Dream diverse keren geopend maar nooit aandacht gehad hoe een extra tuner te installeren. Toch nog een aandachtspunt want deze tuner kan je niet vastzetten en het risico bestaat dat hij los komt uit het slot met het gevolg slecht beeld.

Het plaatsen doe je door simpel een stukje afdekplaat te verwijderen daar waar de tuner komt waardoor er geen gaten voor de connectoren zitten maar een (afwijkende kaart) altijd past. Nadeel is dus dat de tuner niet echt heel vastzit.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan