DReambox 8000 vragen

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 sep 2002
Berichten
595
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
47
Heren,

Ik ben niet thuis in Linux gebeuren en ook weining ervaring met dreambox 8000.
Ik heb wat aantal vragen waarop misschien antwoord krijgt als het kan, misschien is het wel een bekend probleem of niet of je hebt al ervaring met dreambox 800.

Ik heb sinds kort 8000 variant en ben aan het mee spelen op de zin van volgende punten:

- Ik wil het graag gebruiken als Multimeida apparaat is het mogelijk. (bv film, Muziek, Internet,Radio etc..) zo ja hoe doe ik dat...

- Heb juist wat film opgezet op de Hardeschijf in volgende variant: DVD , AVI en MPEG.
DVD speelt af met de selectie van de keuze DVD.
Kan ik ook HD / BeluRAy film opzetten en laten afspelen die heb ik nog niet geprobeerd
AVI en Mpeg heb ik probleem met afpelen met Media Player die beschikbaar is. Zelf de plugin voor VLC is beschikbaar maar helaas pindakaas geen beeld.
Of is heirvoor een standaard player voor alles bv DVD en AVI dvx etc alles afspeelt.

En het afspelen van een DVD zoals Underworld film heb ik op schijf staan maar echter zie ik je wel de Folder Underwolrd staan maar zodra de film afspeelt zie in display allemaal rara tekens staan in plaats van de naam van de film.

- Youtube plugin gedownload om wat filmpjes te kijken en vanuit de Youtube selecteer ik een film die meest bekeken is en zodar ik een film selecteer gaat die naar het volgende scherm van VLC player om daar een profiel aan te maken.
Ik heb een profiel aangemaakt gewoon standaard maar helaas pindakaas krijgt het niet te zien. Is daarvoor een ander instelling voor en wat zal ik hiervoor moeten doen.
Heb zelf 1 gecreeerd maar echter krijgt nog steeds fout dat die niet kan contacten. Dus geen beeld.

- En met welk prog oftewel plugin kan ik vanuit Dreambox connecten naar mijn PC omdaar de film te laten zien. denk aan streaming.

- En een wazige probleem als ik de motor instelling vast zet dat op een sterkte signaal van Turksat bv en ik ga naar 19,2 Astra geen probleem en als ik terug ga naar Turksat 42 garden laat het zien en niet alle kanalen want als de ik de shcotel weer handmatig bijsteld laat die weer zien. Het lijkt erop dat de instelling niet vast houdt is hier wat aan te doen.

O sorry ik maak gebruik van de laatse image van Gemini 4.10.
Misschien zijn er nog misschien wel tips om het verder geod te gebruiken de dreambox 8000.
En als dat zo is graag hoor ik dat alle TIPS zijn welkom.

Misschien weten jullie wel een goed raad mee.

Gr,
Deliyurek007
 
Probeer deze image eens "The Gemini2 Project 5.0 DM8000"
Deze ziet er mooi uit met vele extra's zoals ook youtube, die in deze image bij mijn direct
werkte.
Enige nadeel is dat deze image mijn harddisk opnames niet herkent, maar dat ligt volgens mijn aan het merk HDD.

De image kan je downloaden op DREAMBOXCLUB.NL

Gr.

John
 
Wacht even... je schrijft dat je een dm 8000 variant hebt. Is dat een kloon of een orignele?

Als je een kloon hebt, kunnen we je niet helpen.
Als je een originele hebt dan het volgende:

Tip: neem OoZooN image (gemini image werkt wel, maar is lang zo up to date niet als OoZooN en da's toch een groot nadeel), doe na het flashen een software update en als het goed is is je harddisk gemount. Dan even kijken welke plugins je nodig hebt (is persoonlijk). Maar in ieder geval de plugin DVD player. Dan kun je zo via het menu en de keuze DVD player van je harde schijf bijvoorbeeld DVDs afspelen, alleen via die optie betreft het .VOB bestanden (die normaal op elke DVD staan), .iso, .mkv.

Wil je zelf opgenomen films bekijken, dus .ts bestanden, dan NIET via menu - DVD player maar door op de PVR knop (voorheen:video knop) op je AB klikken. Tip: installeer eens suomipoeka plugin je hebt dan veel meer mogelijkheden als je op de PVR knop drukt. Zodra suomipoekaplugin is geinstalleerd, net zoals bij elke plugin, de GUI herstarten en dan eerst naar Menu-applicaties en de plugin (suomipoeka) configureren.
 
Misschien moet je hier even kijken als je een clone hebt.

Suc6
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan