Dreambox 800hd Cable zenders

M

Mastermo

Hallo ik heb een 800hd cable.

Nu heb ik een scan gedaan en hij vind dus ook kanalen. Alleen werken de zenders niet.

Ik heb op een aantal kanalen beeld zoals ned 1. Maar krijg geen beeld op andere canal digitaal zenders.

De box is geactiveerd met cccam en een key.

Iemand een oplossing

 
Hoi Mastermo,

Ik snap je vraag even niet, wil je via satelliet kijken of via de kabel?

Kun je ook wat meer info geven over je ontvanger behalve dat het een DM800 is

Welke image draait er op ?

Welke Cam versie heb je geinstalleerd?

Een cable ontvanger is namelijk alleen geschikt voor kabel ontvangst en niet voor satelliet ontvangest.

Zoals ik jouw vraag lees krijg ik het idee dat jij satelliet kanalen van Canal Digitaal probeert te ontvangen met een kabel ontvanger.

Dat gaat niet lukken, want hiervoor heb je ook een schotel nodig om de signalen uit de lucht te plukken.

Groet

Wing

 
De box is geactiveerd met cccam en een key
Wing39 heeft gelijk. Daarnaast ondersteunen wij open zetten met keys sowiezo niet, alleen officiele smartcards.

 
Toch vraagt hij volgens mij niets verkeerd, er moet voor Ziggo een Camkey en Camdata in staan om de originele Ziggo kaart werkend te krijgen.

En om welke kaart gaat het dan ik heb er overigens geen verstand van maar wel weet ik dat je verschillende kaarten hebt zoals 4017 of zoiets maar je hebt wel 4-5 verschillende kaartsoorten.

Sommige kaarten werken zonder Camkey ook maar zoals gezegd geen verstand van.

 
Wat belangrijk is voor Ziggo is, dat in CCcam.cfg 'TRY ALL CHIDS' aanstaat voor de kaartlezer die je gebruikt. Dus de # weghalen. Dan wordt het:

TRY ALL CHIDS : /dev/sci0

of

TRY ALL CHIDS : /dev/sci1

/dev/sci0 voor de onderste slot en /dev/sci1 voor de bovenste slot.

Ik ken de DM800HD niet. Het kan dat die ontvanger net zoals de DM800 PVR maar een slot heeft dan is het /dev/sci0

Verder is het bij het scannen van belang dat je de startfrequentie en het netwerk ID weet.

Ik zit in Zuid-Holland en daar is de start frequentie 372 MHz en het netwerk ID: 5555.

Die gegevens kan je vinden op de site van Ziggo.

 
Hee provinciegenoot, waar kom je vandaan dan, uit 010 toevallig ???

Sorry BT was ff offtoppic

 
@Aart44: Ja dat is me bekend, maar een camkey is toch wel iets anders dan een key.

Mocht het echt om een camkey gaan dan kunnen we proberen te helpen.

@Mastermo: Inderdaad moet die TRY ALL CHIDS actief staan. Verder staan er voorbeelden voor een kabelkaart in het interne cardsharing gedeelte op het forum in een newcamd of newcs topic. Ik zou zeggen open die sectie eens en gebruik de "zoek in dit forum" optie aldaar.;)

 
Hallo. Ik kom uit omgeving O70

 
Grapjas...........hihihi ik kom uit 070

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan