Dreambox 800hd Satellieten veranderen

S

Sou

Hello drembox experts,

Ik heb sinds kort een dreambox, die was ingericht door een techneut. Door een softwarefout moest ik het weer laten inrichten maar door iemand anders. Maar het doet het nog niet omdat de posities van de satellieten anders gekozen zijn door de 2ede. Kan de eerste techneut niet bereiken om zijn instellingen op te vragen. Kan ik zelf erachter komen? En veranderen? Ik ben zelf best technisch, alleen nog nooit in Dreamboxen verdiept. Ik wil wel onafhankelijk worden en zelf alles beheren. Kortom, help van een beginner!

Alvast bedankt,

Souad

Beste Souad, allereerst welkom op Satellite Fun.

Het probleem waar je over spreekt komt vaak voor bij mensen die nog nieuw zijn betreffende het inregelen van hun Dreambox.

Als de antenne met de lnb's nog goed staan, dan kun je geluk hebben dat het vrij eenvoudig op te lossen is, maar het is wel belangrijk om te weten welke satellieten je voorheen kon ontvangen.

Vaak is op basis daarvan al te bepalen hoe de instellingen van je Dreambox moeten zijn.

Daarnaast is het handig om te weten of het een originele of een clone Dreambox is en welke firmware (software) je er op hebt staan.

Het is best handig dat je wat technisch bent, dat maakt het voor jou eenvoudiger bepaalde zaken te begrijpen dus dat komt goed uit.

Even een heel kort voorbeeld.

Stel je je voorheen Astra 1, 2, 3 en hotbird kon ontvangen, dan is er goede kans dat de instelling van je tuner (lnb instelling dus) als volgt moet zijn.

Bij de instellingen kiezen voor diseqc.

Disecq a = 19.2 (Astra 1)

disecq b = 23.5 (Astra 3)

disecq c = 28 (Astra 2)

disecq d = 13 (Hotbird

Dit is een voorbeeld van hoe het kan zijn, het ligt er natuurlijk aan hoe de eerste het aangesloten heeft. Maar heel vaak zie je bij meerdere satellieten dat Astra 1 (19.2) op Diseqc A zit, dus dat is een goede instelling om mee te beginnen.

Beste Black Tiger,

Bedankt voor je reactie. Intussen er achter gekomen dat er meer aan de hand was. Dus is mijn dreambox teruggestuurd is voor reparatie. Ik wacht gewoon af :)

Jammer te horen dat er meer aan de hand is, zoiets hoor je niet graag.

Hopelijk kunnen ze het in elk geval snel voor je repareren.

Succes alvast!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan