Dreambox & Sky

S

SPJ

olla all,

na heel lang zoeken heb ik iemand (betrouwbaar) gevonden die voor mij in de UK 'n sky-abbo (volledig) wil afsluiten.

hij wees mij op een telefoon aansluiting op de sky box.

hoe zit dat nou.

als ik de sky kaart in mijn dreambox wil gaan gebruiken moet ik dan nog iets met dat telefoon ding ?? kan iemand mij dat uitleggen. BVD !

m.vr.grt. SPJ.......

Normaliter niet. Die telefoonaansluiting geldt voor de SkyBox, zal wel met activering van de kaart te maken hebben.

Verder heb je zo'n Sky Box nodig om het Boxnummer uit te lezen.

Om de kaart in je dreambox te gebruiken heb je een gepatchte (non public) newcamd versie nodig, of anders NewCS als emu gebruiken.

Die telefoonlijn is nodig als je gebruikt maakt van de 'geweldige' Sky aanbiedingen (Skyboxen voor bijna nop enzo) in ruil daarvoor belt de Skybox (gratis 0800 nummer) regelmatig met Sky om door te geven waar je naar kijkt ed. (voor 1 jaar lang)

Diegene die voor jou het abbo afsluit moet dus hiervan op de hoogte zijn en een normaal abbo afsluiten (zonder kortingen).

De telefoonlijn is niet! nodig voor het activeren van de kaart, dit moet! in Engeland gebeuren op een officiele Skybox, van deze Skybox heb jij het boxnummer nodig anders kan je de kaart niet! in je Dreambox gebruiken en heb je na een tijdje alleen nog de FTV kanalen over...

Verder komen er op een Dreambox voor zover ik weet geen (maandelijkse)updates binnen het is bijna noodzakelijk om naast je Dreambox een officiele Skybox te hebben om de kaart regelmatig te updaten, maaarrrr!!! de kaart moet de eerste activatie ook in deze! box gehad hebben, kaart in de ene activeren en in een andere gebruiken werkt niet.

Na activatie zijn kaart en ontvanger met elkaar getrouwd :biggrin:

Kort samengevat: Hier ontvanger kopen, daarvan het boxnummer doorgeven aan diegene die je abbo afsluit, kaart laten opsturen en hier in de ontvanger dan in Engeland de kaart laten activeren...

En als Sky maar 'ruikt' dat de kaart buiten Engeland gebruikt wordt gaat ie op zwart hun administratie klopt als een zwerende vinger (kan anal+ nog wat van leren) ook nooit! zelf bellen ed.

Grtzz FranX

Op een dreambox komen de updates probleemloos binnen. Na activatie kan de Sky-box naar de zolder.

Precies, maar je zult hem wel moeten hebben om de kaart te activeren of als ie eens uitvalt te her-activeren.

Goed ingesteld upt de kaart op de Dreambox inderdaad prima.

allemaal bedankt voor de aanvullende info.

de bedoeling is dat ik het duurste pakket van Sky bestel.

de sky-box zal indien nodig voor noodgevallen/updates naast de dreambox blijven staan.

en ik laat de kaart in de UK éérst activeren voordat ik 'm op laat sturen.

en wat het bellen naar de UK betrefd, pak je mobiel en zet nummerweergave uit dan ben je er ook .... toch ??

m.vr.grt. SPJ.......

bellen naar de UK betrefd, pak je mobiel en zet nummerweergave uit dan ben je er ook
Zou ik dus niet doen op die manier. Ze willen dan uiteraard ook je boxid weten, verder zullen ze via de telefoonlijn in Engeland weer de update willen doen en aldus je telefoonnummer moeten hebben.

Je mobiel is geen Engels nummer en dat kan al een probleem gaan opleveren. Daarnaast is ook niet te testen of het probleem dan over is omdat je Box met kaart niet in Engeland staat.

Voldoende grond voor argwaan en dat kan een afgesloten kaart opleveren, zou ik dus niet doen.:)

Zekers oppassen... het verhaal van de mobiele telefoon gaat al een tijdje de ronde maar geloof me Sky is niet achterlijk!

Voor mijn werk zit ik regelmatig in Engeland en moet soms daar Sky bellen voor de activatie van kaarten, zelfs mijn accent schept dan al argwaan...

ook is het me wel gebeurd dat ze specifieke vragen gingen stellen over de omgeving waar ik zit of dat ze beslist! een engelsman aan de telefoon wilden...

Aangezien bij elk telefoongesprek eerst! je kaartnummer wordt gevraagd zou ik heel erg oppassen om buiten de UK te gaan bellen.

En wat Sky altijd wil weten is:

Kaartnummer

BOX-id plus merk.

Naam en volledig adres kaarthouder

Grtzz FranX

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan