Dreambox DM600PVR Disecq instellingen

F

Fisker

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig te zoeken naar een mogelijkheid voor de Disecq instellingen op mijn DN600PVR.

Ik heb n.l. het idee dat de Duo LNB niet mee/over-schakeld als ik van b.v. een 19.2 sat kanaal naar een 23.5 sat kanaal overschakel. Wel kan ik b.v. kiezen voor een 22Khz signaal en een zgn. Toneburst, maar dat hebt niet.

Bij het scannen ziet de reciever wel de Astra 3 op 23.5.

Ik was van plan een rotor aan te schaffen of meer LNB's te gaan koppelen, maar als "dit" al niet lukt?

Fisker

Welke instellingen heb je staan, DiseqC 1.1 ?

Om je Duo LNB te laten werken moet je 1.0 instellen in je ontvanger.

Welke instellingen heb je staan, DiseqC 1.1 ?Om je Duo LNB te laten werken moet je 1.0 instellen in je ontvanger.
Ja, dat had ik ook begrepen, maar waar doe ik dat in een DM600PVR?

Fisker

Hoi.

Je bent vergeten te noemen welke firmware je op die 600 hebt staan.

Dit kan namelijk verschillen per firmwarebakker.

Ik meende dat de Firmware PLI-open was, maar kan het eerlijk gezegd niet terugvinden.

Fisker

Heb geen Dreambox aangesloten staan maar normaal uit mijn hoofd is dat toch, Menu, Systeem, Zenders zoeken, tuner configuratie en daar invullen eenvoudig of geavanceerd en daar kun je ook je disqC instellen dacht ik.:)

Menu, Systeem, Zenders zoeken, tuner configuratie en daar invullen eenvoudig of geavanceerd en daar kun je ook je disqC instellen dacht ik.

@aart44, dat klopt helemaal aart,

dan moet je selectie abcd selecteren en kun je per poort een satelliet instellen

Nog even voor alle (mijn) duidelijkheid,

Ik heb die Duo LNB van Canal Digitaal, moet ik dat als 1 LNB zien met 2 koppen, instelling in DB als antenne 0 met disecq AA en AB

of als 2 verschillende LNB's. instelling in DB als antenne 0 disecq AA en antenne 1 disecq AA.

Fisker

Als twee verschillende lnb's de disqswitch zit ingebouwd in de duo lnb.

Ondanks dat het om 2 verschillende lnb's gaat wordt het als 1 antenne gezien dus daarom toch de instelling in DB als antenne 0 met disecq AA en AB.

Ik weet echter niet hoe je aan de instelling "antenne 0" komt, normaliter zie je in de lijst met satellieten wel "lnb 0" staan en moet zo blijven. Staat er "antenne 0" bij Pli i.p.v. lnb 0?

De keuze instelling bij niet-standaard DM firmware is dan: 2 Satellites via Diseqc a/b.

Meer heb je niet nodig.

@ BT Waarschinlijk heeft ie geavanceerd staan in plaats van eenvoudig

Ja maar daarom vraag ik ook of dat bij Pli is, want bij andere firmware zoals Nabilo en Gemini staat er geen antenne 0 maar lnb 0.

Natuurlijk is het LNB en geen antenne, beschouw het maar als beroepsdeformatie van een radiotechnicus. Ik schreef het bericht op m'n werk, vandaar.

Maar ik begrijp nu dat het 1 LNB is en de AA en AB instelling moet hebben.

Nu heb ik al vanalles geprobeerd, dus eerst maar even wachten op wat mildere weersomstandigheden en dan de schotel maar eens een slinger geven.

Want voordat ik meerdere LNB's ga aansluiten wil ik eerst dit voorelkaar krijgen

Verder nog even over de Firmware, dat is de Gemini 4.6.

m.vr.groet Fisker

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 16:59 uur ----------

Update,

Ik dacht, waarom ga ik die schotel niet onmiddellijk een slinger geven, welnu...

de 1e x dat ik de schotel iets draaide, bedenk dat ik geen moer bout of schroef heb losgedraaid en alles binnen de speling van de schotel zich afspeelt, was ik tot mijn verbazing alles kwijt van de Astra 1 19.2.

de 2e x heb ik de schotel een stukje de andere kant uitgedraaid en tot mijn verbazing knalde, na een scan, de ene na de ander zender op de Astra 3 23.5 van het scherm.

Dus het zgn niet schakelen lag aan het feit dat de schotel "op het randje" naar Astra 1 stond te "kijken" waardoor ik geen Astra 3 23.5 kon ontvangen.

Nu de boel maar even vastzetten en moeders nog even overhalen om de DM500HD aan te schaffen, kunnen we ook weer HD bekijken :)

Mensen bedankt voor de inspirerende antwoorden.

Fisker

Graag gedaan.

V.w.b. het vastzetten nog een tip. Draai de schroeven gelijkmatig vast, dus bijv. 2 slagen aan de linkerkant, daarna 2 slagen aan de rechterkant.

Zoals je gemerkt hebt speelt het digitale gebeuren zich in tegenstelling tot analoog af binnen een paar millimeters. Het vastdraaien van de schroeven heeft er al vaker toe geleid dat er wel nog signaal was, maar dit terugging van bijv. 80% naar 62% of minder op een of meer satellieten. En dat kan je dan weer opbreken bij een wat grotere regen- of sneeuwbui.

Dus even op de signaalsterkte letten bij beide sats en dan gelijkmatig aandraaien.

Succes!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan