Dreambox en adsl

K

kamiel

Hallo is er iemand uit de omgeving van west Vlaanderen die mij kan helpen mijn box te connecteren met adsl skynet??????
ben nog een beginner en moet nog veel leren!!!
 
Loopt Skynet op je computer?
Rechtstreeks aangesloten op je ADSL modem?
Gebruik je een Router met meerdere aansluitpunten (switch)?
Wat voor merk ADSL modem/router heb je?

Veel vragen maar als je alle antwoorden weet kun je verbinding met je DB maken. Wij vertellen je wel how to do!

Grtz Mike
 
Ik maak gebruik van een asus usb modem. (aam6000ug )
Ik heb geen router,maar maak deel mijn internet via een netwerkkaart.
de modem is aan mijn pc gekoppeld via usb ,vervolgens heb ik een utp kabel tot aan mijn box.
Als ik die kabel met mijn laptop verbind,(pc en laptop) dan kan ik met mijn laptop op het net,en ook gelijktijdig met de pc boven.
de pc boven moet dus online zijn om beneden ook te kunnen surfen.

hopelijk kun je me met die gegevens iets verder helpen

Alvast bedankt voor de moeite Mike
 
Hoi,

gewoo, je ip adres van je provider ingeven op je box.
Natuurlijk moet je ook je ip adres van je computer ingeven.
Ook moet je aan aanvinken dat hij een netwerk moet maken.

mvg
 
Dat gaat niet werken, want de dreambox zit dan neem ik aan op de pc vast.
Dan moet je het interne netwerk ip op de dreambox ingeven.

Op je pc moet je dan internet connection sharing activeren.

Op de dream dus zijn eigen interne ip, voor gateway moet je het ip van je pc ingeven en als DNS kun je ofwel het ip adres van je pc ingeven, of als dat niet werkt het dns ip adres van je provider.

Waarschijnlijk gaat bij de activering van ICS op je pc ook de firewall van xp werken als je xp hebt draaien.
In dat geval moet je weer bij de eigenschappen gaan kijken en de http open zetten en ftp anders zal ie nog niet werken.
 
Let ook even op dat al je IP adressen in dezelfde Range zitten.

dus bijv.
192.168.1.1
192.168.1.2
192.168.1.3
enz.

Dat wil ook nog wel eens het verschil uitmaken.

gr,

Cliff
 
En het juiste subnetmasker.
Bij de 192.168.x.x range moet dat zijn 255.255.255.0 en als je de 10.x.x.x range als intern ip neemt kun je het beste 255.0.0.0 nemen (standaard dus).
Ja ik weet dat je kunt gaan subnetten maar voor beginners is dat te ingewikkeld.:)
 
Of je ADSL modem via UTP kabel met een switch (of hub) verbinden. Vanuit deze switch 1 kabel naar je vaste computer en 1 kabel naar je Dreambox.

Internet Dreambox testen met een softwareupdate via Internet (zie instellingen menu Dreambox).

Waarschijnlijk moet je in je router nog aangeven dat je IP adres van de Dreambox verbinding mag maken met de buitenwereld.
De zgn DMZ (DeMilitarized Zone)

Grtz Mike
 
Eh nee, de DMZ is weer iets anders, en je moet hem niet in een DMZ gaan zetten want dan kun je hem vanaf je pc niet meer bereiken of je moet je pc ook in de DMZ ip range gaan zetten en dat is niet te adviseren.

Maar het gaat inderdaad wel gemakkelijker als je een router gebruikt.
 
Niet helemaal, mijn DB MOET in de DMZ anders heb ik geen contact met de CS Server. Echter mijn PC?s staan NIET in de DMZ en de DB is gewoon benaderbaar.

Dlink DI614+ AP/Router en Dlink 900AP+ AP (als Client server) op een Sweex 5 poort switch.

Grtz Mike
 
Oke, effe discussieren dan.
Een DMZ is inderdaad een Demilitarized Zone.
Dat wil zeggen dat hij een ip adres krijgt, wat buiten de ranges ligt van de reeds aanwezige interne netwerken.
Dit om te voorkomen, dat een eventuele hacker, die op een DMZ machine binnendringt, niet over de rest van het netwerk verder kan gaan.
Dat is ook de reden dat ze vaak een webserver in een DMZ zone gaan zetten.

Stel je interne ip's zijn 192.168.0.1 en 192.168.0.2 etc. Dan is dat het gewone interne ip.
Wil je de DB dan in een DMZ gaan zetten, dan wordt het bijvoorbeeld 10.0.0.1 of 192.168.1.1 of iets in die geest.
Daarmee veroorzaak je meteen, dat je pc's omdat die op het 192 segment in de 0.x range liggen, je DB -niet- meer over het interne netwerk zullen kunnen benaderen.
Je zit nameijk op een heel ander netwerk met de DB dan het netwerk waar je met de pc's op zit.

Het enige waarbij het wel zou kunnen, is inderdaad als je een router gebruikt, en deze router zorgt voor een dergelijke routering, dat je via het 0.x segment ook het 1.x segment of de 10.x.x.x range kunt benaderen.

Als die routing er is, dan vraag ik me af waar dan de beveiliging precies zit, want die routing ligt er dan intern. Als we dan over een webserver spreken waar je op inbreekt, dan zit je op dat moment ook intern, en kun je dus alsnog fijn ook op de andere interne pc's komen.

Ik wil daarmee dus niet zeggen dat het onmogelijk is, maar ik vraag me dan wel ten zeerste af hoe ze dat in elkaar willen steken met behoud van de beveiliging waarvoor een DMZ net bedoelt is.

Verder hoeft je DB niet in de DMZ en dat weet ik zeker want ik zit hier zelf achter een router/firewall en hij zit gewoon op het interne netwerk, kwestie van even zorgen dat hij toegelaten word voor bepaalde verbindingen op bepaalde poorten naar de buitenwereld toe.
Bij het gebruiken van de DMZ van de router, regelt de router dat zelf, maar je kunt hem ook als "pc" ingeven en dan handmatig bepalen wat open mag en wat niet.
 
Hallo boxers,het is me gelukt om connectie te krijgen.
Op mijn pc stond mijn DNS server op auto,die heb ik manueel ingesteld,en ik kan nu internetradio luisteren.
Zo ziet u maar,als we allemaal een beetje nadenken,dan lukt het wel.
Ben nu een poging aan het doen om via de blauwe knop een keyupdate te doen.
Heb een geldige url in de map var/etc en dan heb ik met kladblok een url adres ingevoegd.
Doe ik dat juist of niet

Alvast bedankt voor de hulp jongens!!!!!
PSkan iemand mij uitleggen wat de mogelijkheden zijn in de menu met de blauwe knop(der kunnen daar bepaalde dingen aangevinkt worden)
 
Als de file met de betreffende url ook keyupdate.url heet dan staat ie goed en moet je keyupdates kunnen krijgen.

Met de blauwe knop? Nja, ligt er denk ik ook aan welk image je er in hebt zitten, bij de SF kun je daarmee kiezen welke emu je wenst te gebruiken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan