dreambox en wat voor randapparatuur

K

kid_kriool

Hallo ik ben totaal nieuw in satellietland en wil een kompleet set gaan kopen naast de ontvanger, de keus van de ontvanger is gevallen op de dreambox7000
Maar naast de ontvanger heb ik vast meer dingen nodig en ik weet niet welke precies en wat het beste voor bij een dreambox en betaalbaar is.

B.v. hoe groot moet de schotel zijn en van welk merk, zag wel ergens dat triax goed schijnt te zijn.

Ook vraag ik me af welke motor goed werkt met een dreambox en is een schotel met een motor beter of slechter dan b.v. een WaveFrontier Torroidal 55 wat voor de prijs hoef je het niet te laten denk ik schotel+motor=93 euro tegen wave 89 euro (of mis ik bepaalde onderdelen?).

Wat is het verschil tussen een LNB, FLENS LNB en een ontvangstkop en wordt deze laatste bij de schotel mee geleverd?

En wat heb ik meer nodig dan:

Dreambox
Schotel
Coaxkabel
Schotelhouder (plugen, bouten en moeren)
Motor
 
Oef, dat zijn nogal vragen :))

Omdat ik niet kan zien wat jij uit kan of wil geven is het lastig te adviseren. In principe is het alle waar naar zijn geld. Duurder is dus meestal beter al is het natuurlijk ook weer niet altijd zo.

Wat de schotel aangaat kan je hier de vuistregel aanhouden dat groter in elk geval beter is mits je over merkschotels praat (size DOES matter). Chinese wegwerpwokjes raad ik echt iedereen af. Wil je draaibaar dan is 88 a 90 centimeter toch wel het minimum.

Als motor kan je kiezen uit een heel scala aan Diseqc motortjes. Neem wel de meest degelijke (voor 1.20 meter schotels) die er zijn. Het zijn allemaal nogal flubberige goedkoop uitgevoerde dingetjes maar goed genoeg om mee te beginnen. De Moteck motortjes vin ik redelijk goed. Ze worden ook onder de merknaam Strong verkocht.