Dreambox geen Beeld

A

ant27

Hai,

Ok? ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een dreambox van een vriend te leen. Hij heeft hem gekocht maar kan er niet mee omgaan. Hij dacht dat ik er wel mee om zou kunnen gaan dus mag ik hem lenen.

Dat valt erg tegen zo een dreambox. Ik snap er eigenlijk geen zak van.

Dit heb ik tot nu toe gedaan.

1. Die vriend heeft er ronaldd op gezet.
2. Ik heb een settings lijst erop gezet. Joske draaibaar.
3. Ik heb fia FTP (WS_FTP Home) scam erin gezet

copy scam to /var/bin
copy seca2 to /var/scce and /var/keys

4. Resultaat !!!!! Geen beeld

Nu moet ik zeggen dat doet hij wel heel goed. Zwart beeld en de melding deze zender kan niet gedecodeerd worden geven.

Verder doet geen een kaartje het in die kleine sleuven.

Als ik op de blauw knop druk kom krijg ik Setup plugin (v0.17)

ALs ik naar EMU setup ga kan ik kiezen uit

1. newcams_cs
2. newcamd
3. gbox1_cs
4. gbox1

Ok? ik zie geen scam, ik heb geen beeld en er komt rook uit mijn oren.

Wie helpt mij verder ????

Groeten Ant27

Heb je al aan chmod 755 gedacht en daarna een reboot ?
daarna zou hij het moeten doen.

Originally posted by neo
Heb je al aan chmod 755 gedacht en daarna een reboot ?
daarna zou hij het moeten doen.

Heel erg bedankt maar nu het volgende probleem.

Wat is chmod 755 (ok? heb de search gebruikt en ben er achter dat je dat via telnet moet doen. dat is zeker niet het programma welke ik nu gebruik want ik kan alleen files van en naar de dreambox sturen. Welk programma moet ik gebruiken om cmod 755 uit te voeren) hoe reboot je de dreambox ???????

Ja ik ben een echte newbie.

In iedergeval bedankt voor je antwoord, en als je zou kunnen uitleggen hoe ik het moet doen is mijn dank helemaal groot.

Groeten Ant27

Oke heb verbinding via telnet en kan reboot doen.

Wat is moet ik nu exact intypen met chmod 755 ???

hij moet natuurlijk naar de directorie en file verwijzen die ik erin heb gezet.

Oke ik denk dat ik het al heb

met cd

Ik ben al wat verder

Ant27

Oke heb chmod 755 gedaan, daarna reboot.

Zwart helemaal nade niets noppes.

Help wat kan er nog meer aan de hand zijn ???

Als ik jou was zou ik eerst eens veel gaan lezen ,heb ik ook gedaan .Want een db is een prachtig ding als je hem snapt .
Je kunt wel gaan liggen klooien maar als je niet weet waar je mee bezig bent kom je niet verder dan de fta kanalen.Kijk eens bij sjerom of op de vele forums.Ik weet zeker dat je eruit komt is mij ook gelukt

__________________-

Toedeledokus

Bedankt voor je antwoord, maar dat zijn juist de antwoorden waar ik eigenlijk niets aan heb.

Niet dat ik te beroerd ben om veel te lezen en er veel tijd in te steken. Maar als het goed is weet jij hoe het moet. Is het dan niet makkelijker dat je het mij een beetje uitlegt ??????

Zoiets van heb je dat al gedaan probeer dat eens, is die instelling wel goed enz.

Volgens mij gaat het dan veel sneller..

Door wat neo zei ben ik al een stuk verder ik ben via telnet naar de dreambox geweest, heb hem gereboot. heb chomd 755 gedaan. Het hielp wel niets maar ik weet nu wel hoe het moet. Zal ik vast vaker nodig hebben. En als iemand nu vraagt hoe hij moet rebooten kan ik een duidelijk antwoord geven.

Ga naar start
Druk op uitvoer
Type in: Telnet 192.168.0.5 (ip adress van je dreambox, kan bij jou anders zijn)
Login is: root
Wachtwoord is: dreambox

type reboot

en daar gaat hij..

Snap je

Groeten Ant27

Originally posted by ant27
Bedankt voor je antwoord, maar dat zijn juist de antwoorden waar ik eigenlijk niets aan heb.

Niet dat ik te beroerd ben om veel te lezen en er veel tijd in te steken. Maar als het goed is weet jij hoe het moet. Is het dan niet makkelijker dat je het mij een beetje uitlegt ??????

De Dreambox is voor mensen die wel willen lezen en er tijd in willen steken maar dan krijg je er veel moois voor terug dus laat je vriend hem maar te koop zetten.

ff dit en ff dat uitleggen is er niet bij, lezen en hersencellen gebruiken en als dit te hoog gegrepen is snel verkopen.

via ftp kan je dus een chmod uitvoeren, je moet dan eerst cmd invoeren en dan ok.
daarna telnet en je ip van de dream gevolgt door login en wachtwoord, dus root en dan dreambox.
Een reboot kan je doen door alle drie de koppen op de voorkant tergelijk in te drukken of gewoon de stekker er een keer uit en in te doen.

nou effe moei;ijk doen.
ik kn de Ronalt img niet, nog nooit zelf gebruikt, maar effe proberen.

Gebruik FTP ga naar de dreambox en dan naar de directorie /var/tuxbox/config, hierin staat een file Emulist.xml, deze moet je aanpassen, met de volgende regel:

<emu text="SCAM" name="SCAM" emufilename="camd.scam" helptext="" emuadvanced="scam" emudemon="scam" help="" api="3" />

dit zorgt er voor dat je Scam kunt kiezen, dan zou Taq moeten werk, was het niet zo dat er een Key update is geweest.

Deze even download uit de bekende download.
de twee files in /var/keys plaatsten.

zo zou het moeten werken, bij mij in iedergeval.

Groetjes Bert

Ok? ik wou iedereen bedanken voor de reactie's

voornamelijk de reactie over de mail, hier had ik echt wat aan. Heb alleen nog geen tijd gehad om verder te gaan, ik hoop vanavond weer een poging te wagen.

Ik laat het wel weten hoe ver ik kom.

Heel erg bedankt voor de info.

Groeten Anton

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan