Dreambox Kopen???

N

nollie

Ik zit er over te denken om een Dreambox te kopen maar weet niet of dat verstandig is kan iemand mij advies geven ???
Ik heb nu een Echostar ad 3000ip maar met zappen duurt het zo lang voor je beeld hebt 4-5 sekonden (wat is lang )
Al vast bedankt

EENS GAAT HET BIJ IEDEREEN OP ZWART

Oké hier komt de eerste reply....

@nollie,

Jij Zit dus te denken om een andere decoder an te gaan schaffen?

Een Dreambox is zeker een mooie keus, want als je de juiste kennis hebt dan is er zeker iets leuks mee te doen ( ik deel dit trouwens niet via pm!!!)

Ohja de vraag: Dreambox kopen? een 7020.... of een 7000s tweedehands.

He Freggel 1
Dank je voor een antwoord maar ik weet niet zo veel van hoe het allemaal werkt ben al blij dat ik beeld heb (ik heb wel een draaibare schotel )
als ik het zo hier en daar lees is een Dreambox een pc en ontvanger in een klopt dat ??

EENS GAAT HET BIJ IEDEREEN OP ZWART

De Dreambox is in feite een kleine pc, alhoewel je er lang niet alles mee kunt wat je op een pc kan, maar een aantal dingen toch wel.
Het draait op linux. Da's eigenlijk ook best mooi, want als ie op windows zou draaien zouden we al klachten genoeg hebben gezien over blue-screens.:biggrin:

Hello,

Dit is puur mijn mening.

Dreambox is een leuke ontvanger waar het 1 en andere mogelijkheden voor zijn,wel heb je daar enige kennis voor nodig en dat is nou hobbyen.
En dit betekend dat je heel veel moet lezen en zoeken en daarna vragen stellen op een juiste board(forum)
Wil je niet hobbyen dan zou ik geen dreambox nemen,maar een standard ontvanger nemen,bv philips of een strong.

Gr bundy

Hoezo kun je met een strong of philips niet aan de hobby werken?

Een 6073 is een leuke decoder hoor. ;)

Ik zou in elk geval niet opteren voor een Philips of een Strong of welke andere C+ goedgekeurde ontvanger dan ook, omdat je deze alleen beperkt zijn in hun opties zoals vaak ook het aantal kanalenlijsten, eenvoudig opzetten van draaibare systemen etc.

In zo'n geval kun je dan beter een Ucas ontvanger met CI sloten nemen, dan heb je interne kaartlezers en CI sloten zodat je ook alle kaarten ermee kunt gebruiken waarvan je een abo neemt.
Verder kunnen deze meer kanalen aan over het algemeen, ondersteunen in de meeste gevalle Usals en zijn zeker net zo stabiel als de goedgekeurde ontvangers.
Als laatste punt is het daar ook veel gemakkelijke rmee om kanalen lijsten er in te zetten en/of zelf aan te passen.

Ik zou een Topfield aanraden. Maar eigenlijk gewoon een Dreambox en als je er niet uitkomt even hulp vragen.

Topfield is een heerlijke ucas ontvanger leuk menu met 2 x een CI slot waar je een cam module in moet doen voor bv. een c+ smartkaart.

Ja en de Dream spreekt voor zich zelf. Droomdoos

Suc6,

;)
Nr.10

Topfield is een heerlijke ucas ontvanger l
Euh... kleine correctie. De Topfield is geen Ucas ontvanger.

Maar voor de rest is het wel zo dat dit ook erg stabiele ontvangers zijn.
Op dit moment zou ik even wachten met een Topfield. Naar blijkt ligt Topfield Nederland in conflict met Korea over service en garantie en word men doorverwezen naar Topfield Europa, maar da's in Keulen.
Het is me momenteel dus niet bekend hoe het met service en garantie staat in eigen land bij de dealers of dat je er zelf voor naar Duitsland moet gaan, wellicht dat Satwatcher daar wat meer licht in kan brengen.

Een CI ontvanger heeft als nadeel dat je altijd een CI module erbij moet kopen, dat nadeel heeft een Ucas niet.
Gezien het extra kosten zijn is dat wel iets voor bij stil te staan.

Als laatste wil ik Nummer10 steunen in zijn mening over de Dreambox. Er is zoveel goede firmware in omloop dat je deze ontvanger ook heel goed als stabiele ontvanger kunt gebruiken.
En qua mogelijkheden zul je echt al naar naar de duurdere Reelbox of iets soortgelijks moeten gaan kijken om qua mogelijkheden er aan te tippen.

Oke bedankt iedereen voor de info,ik heb ook een artikel gevonden over de Dreambox
daar staat ook veel info in ,met bewondering lees ik de rubrieken van jullie, en ik moet nog veel leren .
Dus ik zal nog wel veel vragen stellen (en hoop dat jullie ze ook beantwoorden )
Groet Nollie

Eens gaat het bij iedereen op zwart

Natuurlijk beantwoorden we je vragen, want dat is namelijk deel van onze hobby, van elkaar leren en elkaar helpen om verder te komen.:)
Succes alvast met de aanschaf, welke het ook gaat worden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan