Dreambox Messenger 1.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

NPersijn

Ik ben bezig om de messenger te installeren.
Echter wanneer ik op het file dbmess10.exe druk krijg ik een foutmelding msinet.ocx niet goed geregistreerd.
Wat moet ik doen om dit freeware progie aan de praat te krijgen?

groetjes

Norman

Ben jij nu bezig windows programma's op een Dreambox te installeren? exe files klinks niet echt unix. Heb je meer info, zoals waar je het vandaan hebt? Dan kijk ik even mee.

Ik heb het programma van sjerom gehaald.
Als het goed is moet het gewoon op mijn pc worden geinstaleerd.
IP adres van mijn DB er in zetten en klaar voor gebruik.
Echter bij het openen van het exe file krijg ik deze melding.
Ook heb ik het progie van een andere page gehaald met het zelfde resultaat.
Het enige wat mij wel opvalt is dat het onder aan het leesmij file staat ruDREAM. Ik gebruik PP25-12. Deze is als ik het goed heb uit ruDREAM gemaakt.

groetjes

Norman

En onder welke naam staat ie bij Sjerom? Ik kan 'em even niet vinden. En zoeken op messenger geeft geen hits.

mijn fout.
Het is bij SatelliteCastle en het staat onder de naam dreambox messenger 1.0

OK, dank je. Het is een progje voor op de pc onder windows. Haal de missende msinet.ocx even op, en zet deze in de directory waar je de messenger hebt staan. Dan doet ie het.

Kan je met dit programma alleen een popup msg maken op je tv scherm met een tekst erin?

Of is er meer?

Originally posted by xAndyx
Kan je met dit programma alleen een popup msg maken op je tv scherm met een tekst erin?

Of is er meer?
Nope, dat is alles. Valt inderdaad in de categorie: "Kreatief met..." ;)

Wanneer ik nu met mijn pc vanaf een andere lokatie (buiten mijn netwerk) dit programma wil gebruiken. Wat moet ik dan voor IP invullen?
Met andere woorden hoe kom ik bij mijn dreambox wanneer ik op een ander adres ben?

Groetjes

Norman

Originally posted by NPersijn
hoe kom ik bij mijn dreambox wanneer ik op een ander adres ben?
Ik weet niet op welke manier je aan internet bent verbonden, en of je een webserver hebt draaien.

Heb je geen webserver draaien, kan je een portforwarding doen vanaf de router die tussen internet en je eigen netwerk zit. Heb je wel een webserver? Doe dan het zelfde, maar doe dat met een porttranslation. Je tooltje doet het dan niet meer, want die maakt gebruik van de standaard port. Maar je kan het dan wel nogsteeds met een browser doen.

Als je hier verder mee wilt gaan, kan dat beter in de rubriek Computer, Netwerk, Hardware etc. Alles wat er dan gedaan moet worden, heeft niets meer met de Dreambox te maken. Vandaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan