Dreambox naamsconflict op netwerk

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.454
Punten
113
Leeftijd
61
Hmmz... nu zit ik toch met een probleem wat ik zo vlug niet weet op te lossen, misschien iemand van jullie?

Ik heb nu een Dreambox 7020 en sinds kort een 500 erbij voor op de slaapkamer.
Het nadeel van Dreamboxen is dat je niet via de setup de hostname kunt invullen en men kan het al raden, beide dreamboxen heten op het netwerk dus "dreambox" hetgeen tot een naamsconflict leidt en ook tot problemen o.a. met shares.

Nu weet ik wel dat als je telnet naar de Dreambox dat je via het "hostname" commando de hostnaam van een van de boxen kunt wijzigen.
Zo heb ik de DB500 nu dreambox2 als hostnaam gegeven.

Nadeel: Zo gauw je het ding een herstart geeft, gaat ie weer fijn naar origineel, heet hij ook weer "dreambox" net als mijn 7020 met alle nadelige gevolgen vandien.

Iemand enig idee hoe je een dreambox echt vast een hostnaam kunt geven die hij ook onthoudt, zodat hij ook na een herstart dreambox2 of zoiets heet?
Als dat niet bij de DB500 kan mag het wat mij betreft ook met de 7020, als er maar een oplossing is want zoals het nu gaat is het flut.

Laat maar, ik heb niet goed gekeken, de 7000 geeft dreambox aan op het netwerk, maar de 7020 heeft origineel dm7020 als hostnaam, dus daar ligt het probleem niet in, dan moet ik effe verder zoeken.

Het echte probleem ligt in het feit dat de 7020 wel premiere beeld krijgt en de 500 de melding "network can't decode" geeft, het is op mgcamd met radegast, wrong key geeft ie ook aan, echt vreemd.

Dat heb jij dus weer, maar ik heb hier dus via telnet mijn dreambox een ander wachtwoord gegeven, en dat houdt hij gewoon vast.

We zitten dus weer samen te typen , en jou reply kwam juist voor de mijne.

Maar gezien het feit jij nu met meerdere boxen op radegast connect, was het niet zo dat mgcamd maar 1 radegastserver aan kan?

Dus wellicht denkt box 2 dat een andere al loopt?

Ik zeg maar iets hoor...

@ Freggel,

MGcamd kan meerdere radegastservers aan hoor, is geen enkel probleem.

@ BT,

Je zou eens kunnen proberen om een nieuw accountje in je newcs aan te maken voor je dream 500, over het algemeen wil het nog weleens problemen geven als je met twee boxen tegelijk ingelogd bent met ??n account.

Boets.

@Freggel1: het wachtwoord onhoudt hij ook, de hostnaam echter niet.
Maar het euvel is al opgelost inmiddels, er bleken meerdere oorzaken voor mijn probleem te zijn.
Ook het euvel van de share is opgelost. E.e.a. staat op Fun wat uitgebreider beschreven.
Het was wel effe zoeken.:)

@Boets: ook bedankt, maar dat was me al bekend, als ik met meerdere dingen op Newcs inlog, dan maak ik voor elk een apart account aan dus dat zit wel snor.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan