Dreambox op Belgacom ADSL?

J

jeeper2

Heeft er iemand ervaring met Belgacom ADSL samen met Dreambox?
Heb net een demonstratie achter de rug die me niet goed is bevallen.
Ik had iets te veel zitten opscheppen bij een vriend die nu een satelliet uit een goedkope winkel heeft.
Hij heeft Belgacom ADSL met 2 pc's en Belgacom TV aangesloten op een blauwe Philips modemrouter.
Ik kon echter alleen maar vrije zenders ontvangen.
Van op de pc kon ik geen verbinding maken met de DB, het lijkt wel of er een firewall tussen zat (firewall in router heb ik uitgeschakeld). Andere kabels geen oplossing.
Ik probeerde met een router en daar dan de pc's en de DB. Toen kon ik wel in de DB kijken, maar met de pc's kon ik niet internetten.
Het komt er op neer dat de router eigenlijk alleen de 2 pc's en de Belgacom TV decoder toe laat. Vreemde toestellen worden geweerd.
Is er iemand die ooit een werkende installatie heeft gemaakt?

Sluit de Dreambox aan op de router en zet in het netwerk settings menu van je Dreambox DHCP aan en herstart je Dreambox. Kijk na het restarten eens weer bij netwerk settings van je Dreambox om te kijken of je Dreambox een ip adres heeft gekregen van de router. Is dat het geval dan kun je DHCP uitvinken en je Dreambox benaderen op het IP adres weergeven in netwerk settings van je Dreambox .

de box kreeg geen ip bij dhcp uit.
Ik heb zelf een ip ingegeven die 1 getal hoger was dan de laptop. Ik kon hem niet benaderen met dat ip.
Ik stel me de vraag of die router niet aangepast werd om bv max 2 pc's toe te laten of zo.
Is er hier iemand die Belgacom heeft met een Dreambox?

Heb je met DHCP AANGEVINKT(!) wel of niet een ander ip adres gekregen ?
Het gaat 'm er juist om dat ie de dreambox een ip adres geeft.

Kijk eens met DCC of je modem/router/dreambox wel "groen" worden.

Ik heb collega's met Belgacom en Dreambox en geen problemen.

Appie

Met dhcp aan krijgt hij geen ip
zelf een ip ingeven is geen oplossing
een pc op dezelfde poort met dezelfde kabel werkt onmiddellijk
Een router inpluggen werkt ook al niet. Alles wat op de router zit is niet zichtbaar van op modem.
Alles wat op router zit is wel onderling herkenbaar.
Het is net alsof de modem geen vreemde toestellen wil.

Met dhcp aan krijgt hij geen ip
Ik weet niet hoe je het ingesteld hebt, maar heb je dan wel het vinkje bij DHCP ook aan staan bij de communicatie instellingen in de Dreambox?

Router niet zichtbaar op modem kan aan adresseringen liggen, soms helpt dan overigens mac-cloning in de router ook wel. Kan ook zijn dat de interne ip's onderling conflicteren.

De BGC routers (blauwe, oranje en witte cover) hebben allemaal 2 poorten voor PC (lan 1 en 2) en 2 poorten voor TV (lan 3 en 4). Hoewel het in de interface lijkt alsof je een TV poort kan omschakelen naar een PC lukt dit niet.

Ik heb dit opgelost door een PC poort te verbinden met de uplink van een switch (als je geen uplink poort hebt op je switch gebruik dan een cross-cable naar je switch). Via deze uplink krijg je dan wel je IP's van de DHCP in de BGC router.

Je zei dat je een router gebruikte om meerdere toestellen aan te sluiten op je BGC modem. Zet de DHCP die in deze router zit UIT. Sluit ook de netwerkkabel die van de BGC router komt aan op een _normale_ poort van je router en niet op de 'internet'-poort.

MAC cloning is niet nodig bij BGC, er gebeurt geen controle op MAC (authenticatie bij BGC gebeurt op basis van de account data vb. fbxxxxxx@SKYNET).

Kijk da's nog eens een goede tip, en dat nog wel als eerste post.
Welkom op Duckfiles Nico10eke en bedankt voor deze nuttige bijdrage!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan