dreambox op internet

A

aktief

Ik probeer al dagen met mijn box op internet te komen maar het lukt mij niet. Ik heb een abbonement bij Adhome waar je de verbinding van het IP adres op automatisch moet zetten. Mijn dreambox IP staat op 192.168.0.5 submask 255.255.255.0.
Ik kan met mijn computer de dreambox niet pingen.
Zet ik mijn computer op ip adres 192.168.0.1 dan lukt dit wel maar kom ik niet meer op internet.
Wie weet raad??

Je zal er een router tussen hebben of niet?
Zonee, moet je dat eens doen.

Zoja, laat het ip van de Dreambox eens op 192.168.0.5 staan, wat je wel aangeven moet is dan de gateway en de dns server.
Die kun je beiden op het ip adres van je router zetten (vrij waarschijnlijk 192.168.0.1) je kunt ook de gateway naar het ip van je router zetten en als DNS het dns ip van @home ingeven dan zou het moeten werken, probeer het maar eens.

Wat is het ip-adres van je computer als je wel verbinding hebt met het internet?

Bij UNIX/Linux: ifconfig eth0
Bij windoos zoiets als: ipconfig of winipcfg

Dat zijn 4 getallen met punten er tussen. Zet de Dreambox op een ipadres waarbij de eerste 3 getallen exact gelijk zijn aan die op je pc. Dat doe je bij de setiings (instellingen) op de Dreambox met de ab. Reboot de Dreambox voor de zekerheid (Omdat je met een GUI hebt zitten knoeien, en dus niet zeker weet welke commando's er werkelijk zijn uitgevoerd.)

Het aansluitschema is alsvolgt:

internetrouter------ hub/switch-----alle overige netwerkapparaten (pc; Dreambox; printer; wireless hub; enz.)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan