dreambox valt uit na installeren nieuwe image

P

Pipoharibo

Ik heb het volgende probleem
Ik heb de volgende images

hydra7000_dianne_1105.img
107.4_rd_v20040501.1106.img
pp_rc311.rev2.img

gedownload. Wanneer ik deze serieel geinstalleerd heb valt mijn dreambox tijdens het opstarten valt de dreambox iedere keer uit.
Mij is door duck op het forum geadviseerd
- eerst een erase image te draaien
- daarna het image te installeren
- en daarna nog een flash erase te doen.
Ik heb het in die volgorde geprobeerd en ook in deze volgorde
- flash erase
- nieuwe image installeren
Tot nu toe nog zonder succes. De enige die op dit moment werkt is de Ronald image. Ik heb het idee dat er oude files blijven hangen die ervoor zorgen dat de boel niet wil opstarten. Maar hoe ik dat kan oplossen daar heb ik geen idee van.

Pipoharibo

Dat kan kloppen een op de ander wil wel voor komen dat de image op sommige dreamboxen niet echt goed wil werken en draaien.....wat ik je wel kan zeggen probeer de Rudream image die zijn zo juist wel stabiel genoeg om mee te kunnen werken oftewel de andere image.....

Groetjes,
deliyurek007

Bij Rudream gaat het ook fout maar ik zou hem graag op mn dreambox willen gebruiken

Da's moeilijk om op "afstand" even DE oplossing voor je te geven.
Zoals je het beschrijft heb je het goed gedaan. Als je een harddisk in de dreambox hebt, adviseren we je die eens helemaal los te koppelen en daarna nog eens erase.img te uploaden met het prg DreamUp en via null modem kabel dan de gewone image en dan een flash erase. Als dat ook niet helpt, moet je zo langzamerhand denken aan het (her)laden van een bootloader en daar heb je b.v. een Jtaq voor nodig.

Alles geprobeerd maar geen suc6. Voorlopig veroordeeld tot Ronald totdat ik een Jtag in handen krijg.

Bedankt voor de support en gegroet vrienden

Wat je kan doen is ook weer eens een originele image erop zetten. Als die soortgelijke problemen geeft zou ik even terug gaan naar de winkel....

;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan