DreamboxEdit Question !!!

M

marfje

ik heb nu DB edit er op maar als ik browse naar bijvoorbeeld een muziek map

of foto map dan druk ik send files to dreambox en dan zegt hij :

Directory "C:\.................................."contains no "services or lamedb"file

hier wilde ik dus fotos er naar toe zenden gaat dit dus niet ????

zooo JAAA hoe dan wel

groeten MARF

Je vraag kan met zowel ja als nee beantwoord worden.

Dus begin ik met het slechte bericht:

Nee je kan met dreamboxedit geen foto's of muziekbestanden naar je dreambox sturen.

Dreamboxedit is alleen bedoeld om er zenderlijsten en daarmee verband houdende bestanden (zoals een index van de beschikbare satellieten) naar je dreambox te sturen.

En aangezien het programma op de opgegeven locatie dergelijke bestanden niet vindt, krijg je deze foutmelding.

En natuurlijk is het programma er om die bestanden te bewerken (editen).

Dus kun je er geen andere bestanden mee naar je dreambox sturen.

Nu het goede bericht:

Je kunt wel degelijk andere bestanden naar de dreambox sturen.

Daarvoor gebruik je echter niet dreamboxedit, maar een FTP programma.

Nou klinkt dat wat moeilijk, maar dat valt eigenlijk best mee.

Het leukste is het als je ook DCC (Dreambox Control Center) gebruikt.

Want met DCC heb je gelijk een hele verzameling gereedschap in huis om met je dreambox te spelen.

Dat betekent natuurlijk ook dat je er schade mee kunt aanrichten, maar wie niet waagt die niet wint..

Als je DCC voor het eerst gebruikt, verander dan niets en verplaats geen bestanden.

Kijk eerst eens hoe wat en waar je de verschillende bestanden terugvindt op je dreambox.

Je zult dan waarschijnlijk ook de juiste plaats (want die is er) voor je foto, muziek en film bestanden op te slaan aantreffen.

Bij dit alles ga ik er wel van uit dat je een HardDisk in je dreambox hebt ingebouwd.

UITERAARD heb ik en harddisk

THANKS

kan ik dat DCC hier downloaden ??

Ja, op dezelfde plaats als waar je dreamboxedit kunt vinden.

DCC 2.92 hebben we ertussen staan.

@User: Jouw link werkt helaas niet, moet trouwens dreamboxworld.com zijn en niet .org, misschien dat daarom de doorverwijzing niet lukte.

Inmiddels hebben we dcc 2.93 ook in onze eigen downloadsectie geplaatst.:)

Da's mooi maar zoals gezegd, men hoeft vaak niet eens verder te zoeken dan onze eigen downloadsectie, links mogen in onze linksectie geplaatst worden.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan