Dreamdroid

• Topic starter gerardusadrianus
  • Startdatum
G

gerardusadrianus

hallo Sat-vrienden,

Enige tijd terug heb ik een topic gestart (dreamremote) over het gebruik van een smartphone als afstandbediening. Welnu, voor de Nokia is dit vooralsnog niet beschikbaar. Inmiddels een Samsung aangeschaft en deze draait op Android. Hier heb ik de app Dreamdroid op geinstalleerd en nu werkt deze perfect als afstandsbediening voor mijn DB800.

Het is tevens mogelijk om ook naar je toestel te streamen (alles over wifi) echter krijg ik steeds een error. Ik ben er inmiddels achter dat ik de DB moet instellen op > streaming without password enabled. Iemand enig idee waar ik dit op de DB kan instellen ? DB800 / Gemini 0510

Heej gerardusadrianus.

Leuk je weer eens te zien en weer iets te horen over de android applet.

Jammer genoeg schreef je niet erbij welke errormelding je krijgt. Gebruik je VLC of Vplayer? Ik weet er zelf ook niets van eigenlijk, maar vond wel de nodige informatie hier (klik) waar ook een aantal mensen last hadden van hetzelfde euvel.

Het kan er bijv. ook aan liggen welke firmware je gebruikt. Want Sifteam heeft volgens mij niet "dreambox" als wachtwoord en dan krijg je ook een fout.

Ik heb vooralsnog geen idee waar je "streaming zonder password" zou kunnen instellen op de Dreambox en twijfel er ook enigszins aan of dat inderdaad wel op de Dreambox zou moeten. Waar heb je die info gevonden dat je die instelling op de Dream zou moeten maken?

Het enige wat me te binnen schiet is dat je bij de expert settings bij sommige firmware "use http authentication" kunt aan en uitzetten, misschien dat ze bedoelen dat dit uit moet. Omdat streaming vaak over poort 80 of 8080 plaats vindt en dan zou dat in de weg kunnen zitten.

Thanx again BT !

Ik heb ergens in je link gevonden dat de juiste combinatie Dreamdroid met Vplayer is.

Probleem zat hem dus in de videoplayer op de phone ipv een instelling op de Dreambox. Topic hoort dus eigenlijk op een phone forum, mijn excuses.

Na installatie van Vplayer geeft het toestel de stream perfect weer.:ballon:

Ben in iedergeval blij dat het nu werkt. Kan ik ook mijn gezin weer wat aandacht geven haha.

Groeten,

Gerard.

Hoe heb je de instellingen gedaan? Ik krijg hem hier namelijk niet goed.

Ik hoor je.

;)

Nr.10

Ik heb ergens in je link gevonden dat de juiste combinatie Dreamdroid met Vplayer is.
Yep, dat zag ik in die link ook als oplossing, vandaar dat ik vroeg of je VLC of Vplayer gebruikte. Maar omdat ik er zelf geen verstand van heb leek het me het beste die link te plaatsen dan kon je zelf kijken of de aanwezige oplossing geschikt was.

Gelukkig dus wel.

Zoals je ziet zijn er meer geinteresseerden dus is het niet erg dat de vraag hier staat i.p.v. op een phone forum, het gaat immers om een app voor de Dreambox he.:biggrin:

Hoe heb je de instellingen gedaan? Ik krijg hem hier namelijk niet goed.
Dreamdroid > menu > Connection Profiles > Add Profile > naam ingeven plus IP

vervolgens via services een zender kiezen en stream selecteren.

Als het goed is krijg je een keuze menu waar je Vplayer moet selecteren en vervolgens heb je beeld op de telefoon.

Werkt overigens bij mij alleen op Enigma2 (db800) en niet op Enigma (db7000)

Groeten en succes.

Gerard.

Laatst bewerkt:
Nou vandaag ook maar eens aan het testen geweest met Dreamdroid en heb het werkend op mijn ZTE Blade maar het lukt bij mij alleen de gewone SD kanalen HD lukt niet hij doet het 2 seconden en dan valt hij weg.

Maar op de SD kanalen gaat het wel een stream afspelen had ook geen V player die heb ik eerst uit de market opgehaald daarna werkte het.

Heb mijn DM800 via een Vonets wifi bridge aangesloten en dacht dat dat het probleem was maar de box uitgezet en een utp kabel er aan lost niets op SD gaat HD niet.

Of moet ik misschien mijn instellingen aanpassen? :)

Hallo Aart,

Ik moet het antwoord schuldig blijven.

Licentie van Vplayer is nu al weer verlopen maar bij mij werkte het gewoon.

Ben op zoek naar een nieuwe player.

Yep licentie van V player werkt in totaal 1 dag dan moet je een betaalde versie nemen kost 3.99 maar goed ik heb het ook niet gedaan wacht nog wel.

HD kanalen is denk te veel data voor draadloos SD gaat wel.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan