dreamremote

• Topic starter gerardusadrianus
  • Startdatum
G

gerardusadrianus

Gegroet Sat vrienden,

Er schijnt een app voor de Nokia (symbian)te zijn dat dreamremote heet.

Met deze app op je telefoon zou je meerdere boxen via je telefoon (als AB)kunnen bedienen.

Nu kan ik toch nergens deze applicatie vinden zelfs niet na flink Googlen.

Is deze App misschien bekend bij iemand en zo ja waar te verkrijgen ?

Groeten,

G.

Hmmz... probeer eens een andere zoekterm.

Als ik het volgende als zoekterm geef:

dreamremote+symbian

dus ook netjes met het plusje er tussen, dan kom ik er talloze pagina's over tegen.

Krijg inderdaad wat zoekresultaten maar nergens een mogelijkheid om een bestand binnen te halen, beetje kippig denk ik.

Kan ik ook een verzoek indienen om dit programma in de download sectie te plaatsen ?

misschien niet volgens de forum regels, dan mijn excuses.

Ik zie dreamremote voor Maemo, niet voor Symbian.

Die zijn weliswaar enigszins gelieerd (=Nokia roots), maar Maemo is een Linux achtig systeem.

Ik weet het niet, maar twijfel eraan of je dit voor je Symbian toestel kunt gebruiken.

Als je ook nog de zoekterm download (weer met een plusje) toevoegt, vind je 'm direct.

Daar vind je ook een link die je met je toestel kunt volgen om het ding zo te installeren (wanneer dus van toepassing).

Dat is voor die op Maemo inderdaad, maar er zijn er nog geen op Symbian zo te zien.

Ik ging er van uit dat er met zoveel links wel een download te vinden zou zijn maar dat valt dan wat tegen inderdaad.

Een echte voor Symbian is nog niet uit, maar volgens een Duits forum kun je dat wel converteren als je python installeert op de Nokia.

Wenn ich richtig infromiert bin müsste python inzwischen auch auf den symbian Geräten laufen. So wie Nokia damit wirbt läuft Qt auf jeden fall. Wenn Du Dich entsprechend mit deinem N97 auskennst dürfte es nicht all zu schwer sein meine DreamRemote nach Symbian zu portieren. (für die Geräte mit Touchscreen)

Eigentlich müsstest Du nurnoch raus bekommen wie man die python skripts auf dem N97 startet, die 3 UI Fenster anpassen (andere Auflösung des Displays) und der Pfad zur Datenbankdatei sollte symbian konform angepasst werden. (ist aktuell ein linux pfad direkt im programmcode)
Maar er schijnt nog geen versie echt voor Symbian te zijn. Mochten we er eentje vinden zullen we die zeker in onze downloadsectie plaatsen.

Kijk anders even of je met deze handleiding (klik) iets kunt. Kan zijn dat je daar wel moet registreren.

Dat gaat verder met een aankondiging hier alwaar het er toch op lijkt dat dit met een Nokia N900 werkt.

Maar mij is dus niet bekend of zo'n N900 op Symbian of Maemo of wat dan ook draait.

Heren,

Mijn dank wederom voor jullie bijdrage.

Verder dan wat screenshots en links waarbij een download ontbreekt kom ik echter niet.

Ik zal de downloadsectie alhier in de gaten houden.

Ik zal de downloadsectie alhier in de gaten houden.
Dat is je wel erg gemakkelijk er vanaf maken je wilt iets hebben en een ander moet het maar opzoeken.

Als ik de links volg naar maemo.org en je klikt op downloads en vult bij zoeken Dreamremote in kun je hem zo downloaden.

De link er op zetten zal wel geen zin hebben een zoekopdracht zal hij niet onthouden,

http://maemo.org/downloads/Maemo5/

Ja maar dat is een download voor op Maemo draaiende toestellen begreep ik van Mas3, hij heeft er een voor Symbian nodig en die is er nog niet, althans ik kon hem ook niet vinden.

Ja als de topicstarter iets vraagt wat niet bestaat voor zijn toestel dan houd het op. :confused:

Beste Aart,

Jouw verwijten en opmerkingen dragen natuurlijk niet bij aan deze topic.

Met de opkomst van smartphones is het ongetwijfeld een tool waar meedere mensen intresse in zouden kunnen hebben dus vandaar mijn opmerking over de downloadsectie op dit forum.

Bovendien, als je goed leest vraag ik iets wat gewoon bestaat.

Mocht ik in de tussentijd zelf deze tool (of iets vergelijkbaars) werkend krijgen zal ik het uiteraard op dit forum melden.:zwaai:

Ja maar het handige van een smartphone is nu juist dat als er app's zijn je ze zelf kunt downloaden.

Nu zijn er verschillende mensen die gezocht hebben ook ik en alles wat er te vinden is de Dreamremote voor maemo.

Misschien dat het bestaat voor Symbian maar dat de naam niet juist is.

Ja er zijn nog al wat besturings systemen voor mobiele telefoons zoals Androit, Windows mobile en Symbian en sinds kort weet ik dat ook Naemo dat er één is er zullen er nog wel meer zijn alle in verschillende OS versies.

Bij mijn weten staan er (nog) geen app's hier in de download lijkt me ook niet nodig omdat je die gewoon zelf kunt downloaden.

Als iemand de Dreamremote voor Symbian vind zorgen ze er vast voor dat je die ook krijgt maar vooralsnog ga ik er van uit dat die (nog) niet beschikbaar is.

Zelf heb ik een aantal verschillende zoek opties geprobeerd maar helaas.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan