dreamup in windows 7

K

klinker

hallo satters

:[is er al een oplossing om dreamup in windows7 tegebruiken serial want krijg het hier niet voor elkaar om hem te flashen

groetjes klinker

Hoi Klinker, welkom op Satellite Fun.

Ik heb je even de nieuwste versie van DreamUp in onze download sectie gezet.

Dat is versie 1.3.3.5. Hopelijk werkt die wel met Windows 7. Hij komt rechtstreeks van Dream Multimedia zelf, doch helaas hebben die er geen Changelog bij gedaan dus geen idee wat er gewijzigd is, maar misschien is het wel windows 7 support.

Succes alvast.

Dreamup werkt hier wel hoor met win 7.

hey jan

oke

hoe heb je dat voor elkaar gekregen en met welke versie doe je dat

:[

groetjes klinker

Heb je ook al compatibiliteitsmode geprobeerd?

Ik ben overigens ook wel benieuwd hoe Jan het gedaan heeft. Bij mij draait geen windows 7 dus kan dat zelf niet testen.

De versie welke in de download staat lijkt te werken op W7.

Ik heb op de bewuste PC helaas geen compoort waardoor ik het daadwerkelijk met een DB kan testen.

Via het netwerk kan ik het gebruiken, maar dat wil ik niet doen zonder de compoort te gebruiken.

Ik krijg geen enkele foutmelding.

Het is in de normale modus van W7 opgestart.

hallo dirk

ga het vandaag ff proberenop windows 7 .

kijken of hij werkt

groetjes klinker

Ben even in de tuin bezig geweest en is nog al groot.

Ik weet weinig van computers maar mijn vrouw heeft een laptop en het draadloos internet kreeg mijn zoon niet werkent en met win 7 wel.

Middels een usb adapter voorzie ik mijn 500 van een nieuwe image zonder problemen.

Ik weet niet of jij ook een adapter gebruikt want die kan ook nog wel eens voor problemen zorgen.

En fista, ook omdat ik weinig ervaring heb, was een ramp.

hey jan

heb wel zon adapter die van usb naar serial loopt maar die had ik al en paar jaar maar die heb ik nooit werken gekregen

klinker

Als het helemaal niet wil met die usb adapter er bestaan ook gewoon PCI kaartjes met twee compoorten er op.

Hier heb ik ook op een computer waar de seriele poort kapot was zo'n kaartje er in en werkt OK die van mij heb ik in Hongkong bestelt kost een euro of zes.

Maar als je een Google maakt op "PCI to serial card" kom je ze hier van Sweex tegen.

hey jan
heb wel zon adapter die van usb naar serial loopt....

klinker
Ik had er eerder ook een maar werd wat warmer dan normaal en werkte toen niet echt meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo satters

het is gelukt heb mijn kabel uit de doos gehaald heb hem aangesloten en geinstallert usb verloop naar serial in windows 7 zoekt hij zelf de driver en ff opnieuw opstarten en je kunt je dreambox flashen en kijken maar .

op deze treat kan een slotje op:heh:

groetjes klinker

Mooi dat het gelukt is.

Had al een beetje het vermoeden dan het iets in die geest moest zijn.

Win 7 en XP verschillen denk ik niet zoveel.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan