DreamUpLAN

P

ploeger

wat is beter met nul modem of dreamuplan.
graag jullie ervaring.
ik doe het altijd met nul modem cabel.
 
ik hoor wel eens dat hij dan stuk gaat als je het met draemuplan
doet van daar mijn vraag.
 
dreamuplan is wel erg instabiel en alle opgeblazen dreamboxen zijn daardoor opgeblazen ik zou er geen gebruik van maken maar gewoon een versie van een maker gebruiken zodat je de updates en nieuwe firmwares via je dreambox kunt downloaden en upgraden

mocht het anders moeten dan zou ik gewoon dreamup gebruiken en daar je net netwerk gebruiken gaat net zo snel als dreamuplan ( dus de combinatie van null modem en netwerk )



gr skilder
 
DreamupLan is dus echt niet sneller dan Dreamup als je die via het netwerk gebruikt (vinkje zetten).
Bijv. het erasen gaat met DreamupLan vaak langzamer.

DreamUp is stabieler en kan dus ook snel zijn als je het vinkje bij "use network" zet, maar ik dacht dat je dan tevens ook een nullmodemkabel aangesloten moet hebben.
Werkt perfekt.

Verder kan dreamupLan in sommige gevallen inderdaad problemen veroorzaken zoals door Skilder omschreven.
 
Gebruik zelf Dreamup LAN en gaat tot op heden prima, heb de Dreambox gekocht om niet iedere keer met een receiver naar m'n PC te lopen (of de laptop met kabel op de receiver aan te sluiten)
 
veiligste manier is eigenlijk deze

rename de image naar root.cramfs

copieer via een ftp programma de image naar de TMP dir in de dreambox

ga naar het extra menu naar manual update en voer het uit

dit is eigenlijk de veiligste manier om de box te flashen

maar zoals de fabrikant altijd meld het blijft op eigen risico
 
Ik gebruik zelf altijd Dreamup LAN en volgens mij werkt dat hetzelfde als met de root.cramfs methode.
De file wordt eerst gekopieerd dan een flash erease en vervolgens de daadwerkelijke flash.
Dat er boxen van stuk gaan kan ik me niet voorstellen maar ik ben altijd al een beetje eigenwijs geweest hoor?..:)
 
waarom het soms mis gaat is eigenlijk niet te traceren
het kan door diversen oorzaken komen

want niet iedereen heeft problemen met dreamuplan of dreamup

het is gewoon wel handig om een jtag bij de hand te hebben voor die gevallen

dat weten ik van de samsung dsr9500

en jij denk ik ook of niet CrazyMotha
 
Kapot is een groot woord. Met een jtag kan het weer in orde gemaakt worden, maarja die moet je dan wel hebben en veel mensen hebben die dus niet en kunnen dus niets meer zonder iemand met een jtag en dat is dan in hun ogen "kapot".
Vandaar dat we het zo noemen, is gemakkelijker voor de eenvoudige hobbyisten. Een Strong 8000 is namelijk ook niet kapot als ie halverwege het firmware flashen stopt, zijn ook diverse reparatiemethodes voor.
Maar er kan 1 manier zijn waarop je dus echt wat materiaal nodig hebt om dat ding weer aan het lopen te krijgen.
Echt dood gebeurt niet vlug, dan moet er al een voeding stuk gaan of een ontvangertje ofzo.

Hoe dan ook, ik doe het met dreamup zonder lan, dan moet je wel ook een nullmodemkabel verbonden hebben naast netwerk, maar je kunt dan ook via het netwerk image overpompen en erasen en dat gaat best snel.
 
ik doe het zo

ik heb in de map dreambox een map met image en in die map
allemaal mapjes met de namen van de image
en in die mapjes het ik de image rename als root.cramfs
als ik er dus een nieuwe of andere image op wil dat zet ik met FTP
de desbetreffende root.cramfs in de map temp van de dreambox
en doe dan de update

dan hoef je ook niet met kabels aan de gang alles kan via FTP
 
Voor FTP heb je ook een kabel nodig, een UTP kabel namelijk.:biggrin:
 
Ja ok? maar die kabel ligt er al
de dreambox en de Xbox staan hier vast in het netwerk hehehe
 
Hehehe.. mag je me een hand geven, hier staan beiden ook al vast in het netwerk opgenomen.:)
 
Geweldig, en dus heb jij geen stroomkabel meer aan je router?:biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan