Droom-schakeling ook mogelijk met Dreambox?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.414
Punten
113
Leeftijd
61
I had a dream... and I wish it to come true.:)

Eens benieuwd of die Dreambox nu ook een echte droomdoos is, of dat het toch allemaal wel meevalt.

Mijn benodigde configuratie:

voorzien van diseqc 4 waarbij
diseqc 1->draaibare schotel, moet alles draaien kunnen gestuurd via de Vbox II
diseqc 2, 3 en 4 -> vaste schotel opstelling.

Tot nu toe is me deze grap nog niet gelukt.

Nu is het wel zo dat ik bijv. bij diseqc 1 had ingesteld "Panamsat".
Daarna een 1 west zender opgezet en gewoon met de Vbox II naar de Intelsat 707 gedraait. Jammer.... geen beeld.
Nadat ik de Panamsat verandert had in "Thor" lukte het wel.

Raar, want in feite zou dat geen bal uit mogen maken.

Een echte droom zou zijn, dat je gewoon via die diseqc 1 die motor kunt aansturen dat ie zelf draait naar de satellieten en de andere 3 diseqcs voor vaste opstelling gebruiken kunt.

Dat schijnt echter niet te lukken, want volgens de configuratiemogelijkheden zou dat uitsluitend kunnen bij de "Non-standard user configuratie" maar helaas pindakaas. Die wenst absoluut geen diseqc's te onthouden en dat lijkt me dus een fout in -alle- firmwares.

Anders had ik daar alle satellieten op a/a diseqc kunnen zetten, behalve de 3 vaste opstellingen die hadden dan a/b, b/a en b/b kunnen gaan gebruiken.
Maar dat lukt dus niet want als je er voor eentje a/b aangeeft dan neemt ie dat voor allemaal over, idem als je b/a doet etc.
Het is dus onmogelijk om ze apart aan te geven wat ze doen moeten, terwijl me dat nu net wel de bedoeling lijkt van het non-standard instellingsmenu.

Ben benieuwd wie me hiermee kan helpen.
Het lijkt me echter toch echt wel een firmware probleem, dus als niemand iets weet, bij wie kun je dan terecht voor bug meldingen zonder contact te hoeven zoeken met een NL bedrijf?

Ha BT

Ik snap precies wat jij wil, en wat jij wil, heb ik draaien met het verschil dat ik een disceq motor gebruik.

Ik heb mijn hoofdkabel naar de motor liggen, na de motor komt mijn disceq4 switch, hierop op lnb1 de motor lnb en de vaste op 2,3 en 4.
In het config scherm van de dreambox, draai ik op een user diff. systeem, maar bij een nieuwe setup pak ik altijd eerst ff de motor setup, anders komen de satelieten niet in het lijsje te staan, daarna verander ik hem in "non-standard"en ga ik de boel aanpassen. lnb0 is disceq1.2 met switch instelling a/a en repeat op 2. astra is lnb1 op disceq 1.1 op ab enz voor de andere vaste sat's. Ook hier de repeat op 2 (Schakeld iets beter).
Daarna een motorsettingslijst erin laden en het spulletje draaid :):)

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, anders hoor ik het wel van je.

suc6

Oke, dus jij verandert ook de lnb instellingen? Die staan standaard op LNB 0.

Als ik ze op 0 laat staan, dan blijven de a/a en de a/b etc. settings niet bewaard.
Volgens mij had ik geen beeld als ik bijv. astra op lnb1 ging zetten en hotbird op lnb 2 maar dat heb ik toen zonder diseqc instelling geprobeerd.

Voor zover ik het van jou begrijp, moet ik dus van beide opties gebruik maken.

Ik ga het nog eens proberen en laat de uitkomst hier nog weten, alvast hartstikke bedankt voor de tip!!!

je hebt 't goed.
Lnb0 is motor lnb-disceq1.2 a/a repeat 2
lnb1 is astra(vast) - disceq1.1 a/b repeat 2
lnb2 is HB(vast) - desecq1.1 b/a repeat 2
en
lnb3 sirius(vast) - disceq1.1 b/b repeat 2

werkt hier perfect.

Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt:)

Mag ik u heel hartelijk danken? Ja?

HEEL HARTELIJK DANK!

:biggrin:

Het werkt! Maar nu moet ik wel gaan opletten, dadelijk ga ik nog happyer worden met mijn Dreambox dan met mijn Nokia 9600 en tot zover moeten we het eigenlijk niet laten komen.:cool:

:biggrin::biggrin::biggrin:

Graag gedaan BT

Blij dat het werkt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan