DSX7072 Probleem Firmw.

D

digitalaccess

Hoi iedereen,

Ik heb voor een kennis 2 nieuwe dsx7072 gepatched met emu firmware,Het maakt even niet uit welke firmware erin zit want met alle firmware die ik er al heb ingezet, onstaat hetzelfde probleem: plotseling geen kanalen meer in de receiver. gewoon van de ene op de andere dag.Het is altijd dezelfde ontvanger die dit doet, de andere met dezelfde firmware enz. heeft nergens last van.E r wordt niets handmatig of wat dan ook aan de kanalen gerommeld in het menu, het gebeurt gewoon ineens :( Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt, Dennis.

Ook ooit eens gehad alle zenders waren eruit ik heb toen mijn orginele seca2 kaart erin gedaan en opnieuw alles laten zoeken toen de funcard erin (in jou geval emu) en het werkt weer, hij heeft het nooit meer gedaan.

de eerstvolgende keer dat je patched eerst ff een lege firmware en eeprom patchen of met je OS-link eerst ff CLR-en ...

Als het maar eentje is zou ik zeggen dat het aan de hardware van die ontvanger ligt. Wellicht een IC'tje niet helemaal OK.
Een "lege" flash flashen heeft echt geen zin. Dat zeggen ook de fw makers zelf (niet de bewerkers!). Dat is weer een bekend indianen verhaal.
Grtz.

Ik denk ook dat het niet veel uitmaakt maar ik doe het toch altijd als je het met oslink 2.99 gaat het daarna ook sneller en wat maakt die 2 minuten nou uit bij dit soort werk. Het kan in ieder geval geen kwaad dus of de fabeltjes wel of niet waar zijn op deze manier zit je altijd goed.

Het heeft (programmeer) technisch geen enkele zin. Of het kwaad kan valt te bezien, want op dat moment is de ontvanger leeg en heeft geen enkel besturingssysteem meer en kan dus niets meer. Dus toch een risico?
Wat wel wat uitmaakt is de dataflash (kanalenlijst) en eprom, omdat de ontvanger daar continu aan blijft veranderen. Dat kun je zien door de dataflash af en toe uit te lezen en te vergelijken in de loop van de tijd (hij kan tcs lijsten extra aanmaken). De dataflash wissen met bv. declink heeft dus wel degelijk zin. Maar denk eraan dat je dan ook de emu sectie wist! Je moet dus weten waarmee je bezig bent.
Grtz.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan