Dubbele icon's in het configuratieschem.!!!!!!

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Vorige week ondekte ik dat er in mijn configuratiescherm van windows xp-prof dubbele iconen staan b.v. Netwerkverbindingen en zo zijn er nog een paar.

Door op deze iconen te klikken kom ik beide keren in het netwerkinstellingen dus alles werkt. Ik ben al een paar dagen bezig om te kijken of ik ook 1 van de 2 iconen kan verwijderen maar tot nu toe geen resultaat. Ook de zoektocht op internet leverde niet het gewenste resultaat op.

Weet iemand waar ik in windows deze iconen kan verwijderen of misschien op een andere manier ze kwijtraak..??

Alles werkt normaal maar het is niet normaal...

 
De inhoud van je bureaublad staat op 2 plaatsen:

1. C:\Documents and Settings\*user*\Bureaublad\

2. C:\Documents and Settings\All Users\Bureaublad\

*user* staat hier natuurlijk voor jouw username, en bureaublad heet desktop in het engels.

Je hebt nu dus waarschijnlijk een aantal van je icoontjes op de een of andere manier verplaatst naar een van die twee mappen.

Wanneer je meerdere gebruikers hebt op je pc, is dit systeem erg handig.

Want zo kun je zaken die voor iedereen gelden in 1 map plaatsen en hoef je niet per gebruiker specifiek een linkje te leggen.

Maar het zou dus kunnen gebeuren dat je een dubbel linkje hebt, en die zul je dan ook zien.

Ik zou je adviseren om de dubbele linkjes die je in je eigen username map hebt staan te verplaatsen naar de prullenbak (zodat ze altijd terug te zetten zijn), en dan eens te zien of dat werkt zoals bedoeld.

Als je ze verwijdert uit de all users map, zou je een probleem kunnen krijgen wanneer je inlogt onder een andere dan je eigen username.

Suc7 !

 
Ik vermoed niet dat je het daar moet gaan zoeken. Daar staan namelijk de iconen van het bureaublad, hetgeen de directory ook al aangeeft.

De icoontjes van het configuratiescherm staan daar niet bij.

Waar deze dan wel staan, is mij niet bekend, maar ik zal er eens voor je achteraan gaan.

Kun je niet gewoon in het configuratiescherm zo'n icoontje selecteren en dan op de DEL toets meppen?

 
Ik vermoed niet dat je het daar moet gaan zoeken. Daar staan namelijk de iconen van het bureaublad, hetgeen de directory ook al aangeeft.
De icoontjes van het configuratiescherm staan daar niet bij.

Waar deze dan wel staan, is mij niet bekend, maar ik zal er eens voor je achteraan gaan.

Kun je niet gewoon in het configuratiescherm zo'n icoontje selecteren en dan op de DEL toets meppen?
Nee dat meppen heb ik al geprobeerd dat lukt namelijk niet in het configscherm.

Mass@ Het gaat om het configscherm en niet om het bureaublad..

 
Ik ben nog ergens anders voor je gaan vragen, daar kwam men met de tip het eens met TweakUI te proberen.

Daarmee kun je namelijk vinkjes uitschakelen van dingen die je niet in het configuratiescherm wilt zien.

De tip was om te kijken of je ze met TweakUI dan ook dubbel zag, en dan daarmee evt. de dubbelen uit te klikken. Mocht er nog meer informatie komen hou ik je uiteraard op de hoogte.

 
Ik vraag me af of je het ook hebt als je onder een andere account inlogt.

Als dat niet zo is kun je voor je zelf een nieuwe account maken en dan je instellingen over zetten. Daarna de oude deleten.

 
Ik ben er een paar kwijt door tweakui te gebruiken in Wintools.net.

Hier kun je ze uitschakelen maar ook verwijderen.

Ik heb enkele gewoon verwijderd omdat deze niet meer nodig waren.

Maar ook zijn er bij zoals ik al eerder noemde "Netwerkverbindingen" waar ik twee icon van heb maar er wel 1 wil laten staan.

Heb deze dus uitgeschakeld zodat er nu nog 1 icon overblijft.

Ik durf deze niet te verwijderen omdat ik maar 1 keer ncpa.cpl zie staan welke voor netwerkverbindingen staat ben ik bang dat ik dan alles kwijt ben.

 
Heb de stoute schoenen maar aangetrokken en ook de laatste maar verwijderd en na opstarten stond er keurig 1 icoontje in het configuratiescherm en dat werkte ook nog..

Ik denk hiermee alles opgelost te hebben. Bedankt voor de info..

 
Phew, effe risico gelopen met die stoute schoenen, maar toch fijn te horen dat het gelukt is.

Overigens... die cpl files had je ook wel van mij ofzo kunnen krijgen zou het zo zijn geweest dat echt alles weg was geweest.:)

Zou alleen eens graag geweten hebben hoe dit ontstaan is.... maarja daar komen we wellicht nooit achter.

 
Nee helaas weet ik niet waarom er nu ineens dubbele iconen stonden maar zoals je zei het is opgelost en die cpl files hadden we inderdaad kunnen uitwisselen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan