Duitse HD zenders

W

wimpy50

Dag panelleden weer een nieuwe vraag:

Ik heb de Medion receiver ingeleverd en een humax icord gekocht.

Tot mijn verbazing kan ik de 2 Duitse hd zenders nu niet meer vinden, Das Erste HD en ZDF HD.

Weet iemand of die dingen verplaatst zijn of zijn ze misschien in de humax onzichtbaar gemaakt?

Groet,

wim

Heeft de Humax een PILOT funktie??

Dan zal de freqentie er waarschijnlijk niet instaan, dan ga naar handmatig zenders zoeken en voeg de freqentie toe dat is: 11362 Horizontaal 22000 2/3 ook instellen DVB-S2 8PSK.

Als er een PILOT op zit even kijken of je signaal krijgt hij moet dan op AAN staan, zit er geen pilot op moet je signaal hebben laat hem zoeken en hij zal drie HD zenders vinden,

Das Ersten HD

ZDF HD

Arte HD

Hai Aart,

Bedankt voor de snelle reactie.

Als ik die transponder invoer, krijg ik geen ontvangst. Bij de andere heb ik 75% en 100% kwaliteit.

Misschien staat de schotel er naast? Omdat ik de 23.5 astra niet kan ontvangen met de originele schotel die hier al was, heb ik een 2e ernaast opgehangen.

Deze moet op de 19.2 staan. Alle andere kanalen ontvang ik behalve de duitse hd erste hd en dzdf hd.

Zal de schotel proberen bij te stellen en ook met een andere reeiver kijken

voeg de frequentie toe dat is: 11362 Horizontaal 22000 2/3 ook instellen DVB-S2 8PSK.
Let op dat deze frequentie in de lage band zit.

Je ontvanger moet hiervoor dus de 22KHz niet aan hebben staan.

Het zou kunnen zijn dat je LNB niet goed functioneert.

Is ook afhankelijk van het type LNB dat er in hangt, maar vermoedelijk is dat een Universal LNB.

Je kunt dit controleren door even te kijken welke andere kanalen je wel hebt, en of je meer frequenties in de lage band mist.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan