DVD Branden

W

willemm

Als ik via mijn Satkaart een tv programma op de harddisk
zet en hem dan op een DVD brand is het geluid te traag tov het beeld.
Hoe kan dat?

Willemm

Hmmz... soundsync probleem.
In welk formaat zet je hem op de pc en met welke soft en hoe brand je er een dvd van?

Opslaan als MPEG bestand.
Branden met Nero 6 icm met NeroVision Express 2.

Groeten,

Willemm

Hmmz.... mpeg is geen dvd formaat dus daar zit je probleem.
Je neemt hem op met Nero, als die hem al in DVD formaat zit, dan zit je met de audio toch nog in vcd formaat.

Je zal hem dus ofwel in (S)VCD formaat moeten gaan branden met Nero dan zit je in het goede formaat en dan heb je geen audio probleem, ofwel je moet hem met DVDLab bijv. eerst gaan converteren naar DVD formaat, dan converteert ie de audio ook mee en is je probleem opgelost.

had hetzelfde probleem,
opgelost met NeoDVD.
ff op emule het hele progje downloaden en je kunt een avi mpg enz omtoveren tot dvd fotmaat.
ff met nero expres in het mapje ts_video slepen en je hebt een goede dvd!!!

gr TPower

Laten we er dan VIDEO_TS (met hoofdletters ja) van maken dan werkt het ook daadwerkelijk (ook met andere dvd brand proggies) voordat zich dadelijk iemand vergist.:)

Avi->DVD
Neodvd heb ik hier ook, ga ik toch maar weer eens proberen want met svcd2dvd duurt het teveel uren en met avi2mpg gaat het geluid heel erg raar doen.
Overigens zijn niet alle avi's van hetzelfde formaat. De ene avi is de andere niet. Momenteel ben ik aan het proberen divx avi's om te zetten naar mpg.
Bedankt voor de tip ook namens mij.:)

lukt mij aardig met neodvd nu,
Maar heb nog 1 probleem:

als ik nu een film maak dan kan ik niet naar de volgende scene.
dat is dus de r1 knop op de playstation.
moet ik nu de film gaan opsplitsen of doe ik iets verkeerd?

Geen idee, ik maak geen films voor playstations, ik zou zeggen probeer het eens op een echte dvdspeler of ie daar wel goed in werkt. Zoja? Nja... nee dat zeg ik niet. :)

Grapje, als ie daar wel goed op werkt is het misschien iets in de soft van de playstation of andere toetscombinaties, I don't know, ik heb er geen en ik wil er ook geen.

Hoe kan ik met DVD-Lab in Movie een stuk film wegsnijden?
En dan niet het achterste gedeelte (dat lukt wel) maar het voorste gedeelte.

Bvd,

Willemm

Originally posted by Black Tiger
Geen idee, ik maak geen films voor playstations, ik zou zeggen probeer het eens op een echte dvdspeler of ie daar wel goed in werkt. Zoja? Nja... nee dat zeg ik niet. :)

Grapje, als ie daar wel goed op werkt is het misschien iets in de soft van de playstation of andere toetscombinaties, I don't know, ik heb er geen en ik wil er ook geen.

het gaat niet om de ps2,
daar zit gewoon een dvd speler in en zelfs regiovrij.
probleem is dat de volgende scene niet werkt met neodvd gemaakte dvd's.
bij een gewone dvd werkt dit wel.

binnenkort maar de divx/mp3 speler instaleren op de ps2 dan hoef ik ze niet meer om te zetten naar dvd.

TP(o)(o)

Het opgenomen mpgbestand voor het demuxen enz eerst bijsnijden met MPEG2Cut (laatste versie is 1.15).
Dit is een klein programma wat ik gebruik om het begin en einde van een film te editten. Er zijn natuurlijk tientallen van dat soort programma's maar dit is klein eenvoudig en snel.

Een indeling in scenes ontstaat niet spontaan. De IFO file moet gegevens hebben over de scene indeling. Dit is een lijstje met indexgegevens.

In detail heb ik het verder niet uitgezocht, maar normaal opgenomen streams hebben die betreffende index niet.

Alleen als je vanaf een orinele DVD materiaal afhaalt nemen de meeste programma's de indexgegevens vanzelf over.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan