dvd op video zetten

R

rizzla

hoi ik heb net een dvd player aangekocht yamada 5520 en ben
zeer tevreden met deze alles wat ik erin stop cd cdrw dvd+r dvd+rw word afgespeeld.heb ook achteraan een resem aan aansluitingen waaronder spif out.maar 1 scart voor de tv nu vroeg ik mij af of ik dvd op video kan zetten met een viderecorder
t'is de omgekeerde wereld ik weet het maar mijn dochter wil op haar kamer naar de films zien met HAAR videorecorder.

greetz rizzla

Hahaha... het zijn die dochters niet meer van vroeger he.:)

Oke, theoretisch en in principe moet het kunnen. Maar je videorecorder moet dan wel een AV kanaal hebben, zelf heb ik een videorecorder staan die heeft E1 en E2 (extern 1 en extern 2) en dat is in feite hetzelfde.

Je sluit de dvdplayer aan op de scart aansluiting van de videorecorder.
Zet je videorecorder op het juiste AV kanaal en druk nu op opname, dan moet het lukken.
Als je op de RF uitgang van de videorecorder je tv aansluit kun je ook nog "live" zien of het lukt.:)

Suc6.

Je moet wel even je DVD speler ( als het kan met het model wat je hebt)..even 'Macrovision' vrij maken..want op dvd's zit een kopieer beveiliging...wat inhoudt dat als je die Macrovision er niet af krijgt, je een zeer slecht beeld krijgt op je video ( zwart/wit etc)..

Je kunt kijken of er een hack is voor je speler op vcdhelp.com..meestal is het maar een kwesti van het intoetsen van enkele cijfer-combinatie's..

En anders heb je zo'n kastje nodig,wat er die beveiliging er af haalt ( zet je tussen de scart)

Of je moet een oude videorecorder gebruiken die daar niet naar "kijkt".

Maar bedankt voor de aanvulling Moza, dat van die beveiliging was ik compleet vergeten en moet men natuurlijk wel even weten!

fijn dat jullie zo snel reageren ga het proberen.en ja BT een dochter van elf in huis is geen lachertje.
de verkoper verzekerde mij dat hij reeds regiovrij is gemaakt
kunnen we dat meteen uittesten.

een goed eindejaar gewenst

greetz rizzla

Euh, even dat we ons goed begrijpen, maar "regiovrij" en "macrovisionvrij" zijn toch twee verschillende dingen.
Maar ik heb toch begrip voor je, een van mijn dochters is er 13.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan