dvd-rw wissen met nero

S

satbird

wat is het verschil tussen snel en volledig wissen vd DVD-rw

wat mij opgevallen is, dat wanneer ik een film erop zet nadat ik snel gewist hebt, er blokken en haperingen onder het afspelen zich vertonen, wel goed in mijn pc speler.

bij volledig wissen geen problemen duurt allleen +/- 60 minuten.

bij snelwissen wordt alleen de TOC (Table of Contens-inhoudsopgave) gewist.
De rest van de CDRW/DVDRW blijft onaangetast dusn de geschreven putjes blijven zoals ze zijn en moeten herschreven (gebrand) worden.

Als je een volledige wisaktie doet dan worden alle geschreven informatie in hun begintoestand terug gezet (ik meen dat er dan nulletjes ). Dit is hetzelfde als herbranden maar dan met een zeer lage snelheid

Het is dus best mogelijk is dat er informatie blijft hangen. bij herschrijven in een snelle wis.

Probeer de snelheid van branden eens lager te zetten misschien dat ie dan beter overweg kan met herschrijven.

de dvd-rw is 1 speed maar wel van princo, het merk zal hier de boosdoener kunnen zijn.

zal binnenkort betere kwaliteits dvd-rw kopen met een hogere snelheid dan 1 speed.

grtz satbird

ik heb dat met een imation dvd -rw - rewritable disc.
die spuugt hij steedts uit bij elk wis programma wat er ook maar bestaat.

Met Ricoh DVD+RW geen probleem, wissen binnen een minuut en de nieuwe film erop branden met 4 speed. Gaat perfekt! Met Philips en Fuji ook nooit problemen gehad!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan