DVD voor Playstation 2

• Topic starter gerritspencer
  • Startdatum
G

gerritspencer

Hallo,

Ik heb fifa 2005 gedownload voor Playstation 2.
Nu binnen, maar als ik hem wil branden, dan herkent Nero of alcohol in de betreffende map de bestanden niet.Ik heb dus geen iso bestanden of zoiets.
Het schijnt een DCVD rip te zijn
Bestanden zien er als volgt uit. Voorbeeld: u.fifa2005r.r00

Bij type bestand staat dan r-oo bestand.
Ik heb er in totaal 42.

Verder nog een .rar bestand, maar is niet uit te pakken met winrar en nog een sfv bestandje

LoL.:biggrin:
Die kun je niet zomaar branden. Dat soort bestanden zijn winrar bestanden.
Deze beginnen met .rar of .r00 of .r01, je installeert winrar, zorgt dat deze het allereerste bestand opent en dan zeg je uitpakken naar.... en dan kies je waar je hem uitgepakt wil hebben.

Dat is dus net zoiets als winzip.
Als resultaat rolt er dan meestal wel een image file uit en -die- kun je dan wel branden.
Een image file bestaat immers ook niet uit 45 delen of zo.:)

Waarom is het .rar bestand niet uit te pakken met winrar? Want met deze .rar moet je wel beginnen als die erbij staat. Krijg je een foutmelding te zien?
Ohja, het .sfv bestand is een controle bestand, daarmee kun je controleren of de 45 (of hoeveel delen dat je hebt) delen correct zijn binnengekomen.

Hiervoor kun je winsfv of quicksfv downloaden.

Maar gezien je zeer summiere kennis die toch uit jouw vraag te voorschijn lijkt te komen, is het toch misschien eens heel verstandig om sites als tutorialbase.net, tuts4u.com etc. eens na te lezen hoe het allemaal werkt.
Dan kom je er bijv. ook achter wat par en par2 files zijn en hoe deze te gebruiken (erg handig).

Bedankt voor de reactie.Ben verder gekomen. Uitgepeakt en een iso file gekeregen.
Inmiddels branden voltooid, maar de playstation herkent het schijfje niet. Fout schijfje gebruikt?
Schijfje was van type DVD-R.

Via de pc kon ik zien dat branden succesvol is verlopen en er staan data op de schijf.

Dus wat zou de reden zijn dat de PS het schifje niet herkent.

Gerrit

Voor zover mij bekend kan je met PS2 geen gebrande DVD's afspelen!

Niet elke ps2 kan met gekopieerde dvd spellen overweg.
Er van uit gaande dat je ps2 wel omgebouwd is.

Dan zijn er ook nog ps2 chips waarbij je een swap methode moet gebruiken.

Het probleem kan dus veroorzaakt worden door meerdere fouten

@Public: a.ub. geen hele berichten quoten, is nergens voor nodig (daarom is het nu ook weggehaald).

@gerritspencer: Het klopt inderdaad, de PS2 moet er voor omgebouwd zijn, dan ligt het er nog maar aan op welke manier.
Volgens mij heeft het zelfs er nog mee te maken of je op iso9660 of UDF mode brandt, maar in principe zou je daar geen last van moeten hebben als je iso's brandt dan zou het al goed in de iso-image moeten zijn opgenomen.

Het is me verder niet bekend hoe de PS2 werkt met het lezen van DVD's maar bij de Xbox heb je bijv. heel vaak dat ie wel -R dvd's leest en de +R weer niet (behalve als die weer met bepaalde NEC recorders geschreven zijn) etc.

Zoals Public dus al aangeeft kunnen er vele oorzaken zijn waardoor de ps2 hem niet wenst af te spelen.

bull shit alles dvd spellen werken perfect op een ps2 als ie omgebouwd is ik brand alled met dvd decrypter en nooit geen problemen.het enigste als je een van de eerste ps2's heb en die is omgebouwd dan kan het zijn dat ie de +r niet leest alleen de -r ik brand alles op een dvd-r

Niet zo vlug iets bullshit noemen.

Allereerst geef ik heel duidelijk aan dat het me verder niet bekend is. Dus dan is het geen bullshit maar is het hooguit een vergissing, vind bullshit nogal een zwaar woord voor iets waarvan ik van tevoren aangeef dat ik het ook niet weet.

Daarnaast is het dus geen bullshit, want je spreekt jezelf tegen door aan te geven dat de eerste versies ps2 dus klaarblijkelijk wel problemen hebben met +R dus waar hebben we het over? Even nuanceren a.u.b.:)

Had jij trouwens geen NEC brander?

Zo ben ik weer wat wijzer geworden . Bedankt. De playstation is de nieuwste versie . Dus compact. Om bouwen schijnt vrij prijzig te zijn.

Gerrit

Ja klopt ps2 is inderdaad behoorlijk prijzig.
Momenteel hoor ik bedragen van rond de 150 euro.
Misschien dat iemand anders nog interessantere bedragen weet want 150 euri is erg veel geld.

IK zoek ook nog iemand die mijn nieuwe (kleine) PS2 wil ombouwen. Ik woon in Enschede en wil er wel een stukje voor rijden (max. een uurtje).

Ik had voordat ik mijn Xbox kreeg ook een ps2 en inderdaad het ombouwen was behoorlijk prijzig 125 euris vergeleken met de 30 euris van de xbox
alleen zoals al gemeld werd kreeg ik het alleen voor elkaar om dvdrips op cd te spelen en geen dvd spellen + of - maakte niks uit
hij was toen de tijd omgebouwd met een messiahchip scheen toen (1.5 jaar geleden) de beste te zijn.
trouwens nu ik er over nadenk speelde hij ook geen - dvd films af
hoeveel er nu veranderd is aan de ps2 weet ik ook niet misschien lag het wel aan het type speler die in de ps2 zat?

oke sorry bt ging een beetje te ver ,maar was ook niet zozeer op jou gericht meer op public,maar dan nog had ik me in moetten houden en gewoon moetten antwoorden

excussen bij deze.....

ja ik heb een nec en een sony brander

Excuus is niet nodig joh, vergissen is menselijk en we weten immers allemaal dat je het goed bedoelt.:)

@mbon

Vriendelijk vent, ik weet wat ik tik hoor, ben al vanaf het begin bij het ombouwen betrokken.

Ja al vanaf de ps1. Ik heb dus geen onzin staan tikken

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan