dvd zelf beveiligen

R

rizzla

kan ik mijn eigen geschreven dvd's beveiligen tegen copieren?

greetz rizzla

de dvd compileren in nero en achter de film een bestand bijzetten
zodat deze vol zit.dvd branden dan met een naald waarvan het puntje roodgloeiend is gemaakt aan de buitenkant 2 mm van de rand een klein puntje branden om 1op1 copie tegen te gaan.
is dat wat?

greetz rizzla

Je moet dvd iso/udf branden dus compileren kan je vergeten. Veel standalones zullen hem dan niet meer pakken. Ten tweede zal een gewiekste copierfreak hem gewoon de vob files rippen zodat de de dummy wordt overgeslagen. Zinloos lijkt me.

dat de copierfreak het raadseltje snel oplost en zowiezo ript daar
heb ik geen probleem mee.maar een simpele beveiliging zodat niet iedereen er makkelijk een copie van maakt daar is het me om te doen.

greetz rizzla

dat de copierfreak het raadseltje snel oplost en zowiezo ript daar
heb ik geen probleem mee.maar een simpele beveiliging zodat niet iedereen er makkelijk een copie van maakt daar is het me om te doen.

greetz rizzla

als het zo simpel was om een kopieer beveiliging te maken dan hadden de dvd fabrikanten dat allang zo gemaakt, denk ik.
afgezien dat er een backup mag worden gemaakt.

het zal echt niet makkelijk zijn zoals wordt aangenomen.

grtz satbird

Beveiliging is niet mogelijk, zoals bij alles, wat is gemaakt kan worden gekraakt.
Gaatje prikken is uit den boze, de DVD komt uit onbalans en je hebt dan de kans dat hij uit elkaar springt, waardoor je hele dvd speler venield wordt.
En als ik het goed begrijp, mag jij wel de DVD's copieren, maar aan wie je ze (illigaal verkoopt/uitleend) mag dat niet?

Dat is de enige beveiliging die zin heeft, deze techniek wordt gebruikt bij audio cd maar ook dit is eenvoudig te omzeilen. Op zich was de css beveiliging best wel slim maar ze zijn vergeten om het zo te maken dat de dvd speler altijd een sleutel moet zien in de keytrack die alleen op een andere golflengte gelezen kan worden. Nu wordt eigenlijk de beveiliging wel erg makkelijk omzeilt. Waarschijnlijk waren ze zo arrogant om te denken dat de css key niet gekraakt zou worden. Het zal mij benieuwen of ze het bij blue ray wat slimmer gaan aanpakken.

Ofdat Blu-Ray het red is maar net de vraag, de prijs ligt nu nog rond de 4000 euro voor een speler.
Daarnaast kan er maar 25 GB op een schijfje. Ook is hij niet compatible met de DVD, dit betekent dat iedereen die een DVD speler heeft, alles weer opnieuw moet aanschaffen.
Daar in tegen heeft AOD-RW meer mogelijkheden, deze heeft een opslagcapaciteit van 36 GB per zijde en is compatible met DVD.
Dit wordt nog vergroot naar 40 GB per zijde. Het is alleen de vraag of hij ook gekopieerde DVD's kan lezen. Of er komen ook nieuwe branders.

uitleend was hier op zijn plaats.als ik zie hoeveel upload ik er in steek en maar 1 per maand kan downen vind ik het niet fair dat
ze er met een copietje vanafkomen.ik had deze reactie wel verwacht maar no hard feelings.ik had hetzelfde geschreven.
en je had het bij het rechte eind wat betreft audio cd beveiliging.
was gewoon aan het uitzoeken wat kon en niet kan.de bedoeling
was de verkoop tegen te gaan wat blijkbaar niet mogelijk is dus stop ik met uitlenen na een nare ervaring.mijn hond blijkt nog steeds mijn beste vriend.

greetz rizzla

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan