- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
- Leeftijd
- 69
Ik las op het board iets over de ecm_patch voor dvb2000 soft dat dit prima werkte.
Ook zag ik dat men het alleen over de Fun-kaart had.
En omdat ik ook nog wel eens de cam moet resetten vn de Nokia 9500, dact ik laat mij de patch ook eens proberen.
Als eerste de patch uitgevoerd op DVB2000Beta5_DR2
Firmware geprogrameerd.
Toen moest ik nog het ASCI serieel nummer op mijn kaart aanpassen om de patch te activeren en het zoeken van de ECM's te starten.
Ik gebruikte een silverkaart met daarop de DS9502 file's
De eeprom file ingelezen in picbinedit en ben begonnen te zoeken waar dan eventueel die asci serieel veranderd moest worden.
Alles eens geprobeerd, hexserieel, hexseieel string, enz
Overall iets geprobeerd in te voeren maar zonder resultaat.
Tot ik ondekte dat in het ASCI serieel het nummer en de naam staan vermeld van de provider.
B.V.
00 AUTOSV
01 STREAM
02 Noem maar op
Als je nu de readme file leest welke bij de patch hoort dan staan daar verschillende combinaties die je kunt gebruiken. Een van die combinaties die veel gebruikt worden is een serieel nummer dat begint met 35
Wat nu gedaan de 00 (daar start mijn kart in op) veranderd in 35
Er staat nu
35 AUTOSV
01 STREAM
02 ....
Kaart in de ontvanger en zie daar het werkt.
Getest op cinecinemas omdat deze bij mij niet open ging niet eerder dan dat ik mijn cam op stream had gereset, waarna dus wel alles werkte.
Wat nu het geval is dat cinecinemas gelijk open gaat
Ook andere kanalen krijgen nu de juiste ECM toegedeeld zodat ze weer te zien zijn.
Misschien gebeuren er nog wel andere dingen maar de kanalen die ik voorheen niet open kon krijgen gaan nu zonder probleem open ook de viaccess.
Misschien dat andere die met hetzelfde probleem zitten van het resetten van hun cam hier een oplossing in kunnen vinden.
De file die ik gebruik is via Polen ons land binnengekomen.
Ook zag ik dat men het alleen over de Fun-kaart had.
En omdat ik ook nog wel eens de cam moet resetten vn de Nokia 9500, dact ik laat mij de patch ook eens proberen.
Als eerste de patch uitgevoerd op DVB2000Beta5_DR2
Firmware geprogrameerd.
Toen moest ik nog het ASCI serieel nummer op mijn kaart aanpassen om de patch te activeren en het zoeken van de ECM's te starten.
Ik gebruikte een silverkaart met daarop de DS9502 file's
De eeprom file ingelezen in picbinedit en ben begonnen te zoeken waar dan eventueel die asci serieel veranderd moest worden.
Alles eens geprobeerd, hexserieel, hexseieel string, enz
Overall iets geprobeerd in te voeren maar zonder resultaat.
Tot ik ondekte dat in het ASCI serieel het nummer en de naam staan vermeld van de provider.
B.V.
00 AUTOSV
01 STREAM
02 Noem maar op
Als je nu de readme file leest welke bij de patch hoort dan staan daar verschillende combinaties die je kunt gebruiken. Een van die combinaties die veel gebruikt worden is een serieel nummer dat begint met 35
Wat nu gedaan de 00 (daar start mijn kart in op) veranderd in 35
Er staat nu
35 AUTOSV
01 STREAM
02 ....
Kaart in de ontvanger en zie daar het werkt.
Getest op cinecinemas omdat deze bij mij niet open ging niet eerder dan dat ik mijn cam op stream had gereset, waarna dus wel alles werkte.
Wat nu het geval is dat cinecinemas gelijk open gaat
Ook andere kanalen krijgen nu de juiste ECM toegedeeld zodat ze weer te zien zijn.
Misschien gebeuren er nog wel andere dingen maar de kanalen die ik voorheen niet open kon krijgen gaan nu zonder probleem open ook de viaccess.
Misschien dat andere die met hetzelfde probleem zitten van het resetten van hun cam hier een oplossing in kunnen vinden.
De file die ik gebruik is via Polen ons land binnengekomen.