Een complete woonwijk bewaken met ip-camera's?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
775
Punten
113
Leeftijd
60
Ik zet hem even hier weg, want als ik alles bij elkaar zet dan zijn het volgens mij diverse dingen bij elkaar, algemeen dus.

Even een uitleg: hier in onze wijk wordt steeds meer ingebroken, en alles wat redelijk tilbaar is over de schutting getild, je kunt hier nog eens een stoel/tuintafel of fiets buiten laten staan, ze tillen het gewoon over de schutting!!!! 

Nou even niet over het fietsverhaal, maar we weten allemaal, blauw is er nauwelijks meer op straat te vinden, alles moet tegenwoordig op de vrijwillige basis met buurtwachten. Je kunt toch niet verwachten dat ouwe gepensioneerde mannen of afgekeurde ... voor ons 's nachts op straat de boel in de gaten gaan houden???? 

Nou heb ik dus wel een idee hoe wij dit hier samen in onze wijk kunnen gaan doen, maar dan moeten we het wel doen onder het motto dat niemand van de politie het weet, want er moeten stiekem camera's weggehangen worden, en tja, dat mag niet!!! 

Afijn, jullie hebben dit niet gelezen, dus even opsommen en samenvatten: 

De wijk, pffttt, een 700 huizen, ringen en hofjes en lanen. Achter de ringen en hofjes brandgangen, de probleemgangen zijn al afgesloten in het midden met een poort, maar nog steeds inbraakgevoelig.

Alles bij elkaar een 15 hofjes/ringen en lanen, met daarachter de brandgangen, ongeveer 12 huizen per brandgang, dus een 60 brandgangen. 

Op iedere hoek van een brandgang een "USB 5.5mm Dia 7m Length Head Waterproof Endoscope Borescope Inspection Camera Tube PC Snake Tube Pipe Cam Night Vision Ipx67 HD" ( via Aliexpres ) , verborgen in een schuurtje.

Kosten per cam ongeveer ?12,-

Maar dan de pc's, daar loop ik even op vast, iedere camera zijn eigen pc? Dat worden er dan 120, plus nog wat reserve mocht er eentje sneuvelen. 

Is dit samen te stellen en zichtbaar te maken dat dit te bekijken is op 1 centrale pc??? 

Ik heb 2 ip cameras hangen en via mijn qnap ts112. Waarin een beveiligings mogelijk heid zit kan ik zoveel mogelijk Cameras invoeren en zodanig defini?ren dat ze om de bv iedere 1 minuut een foto maken.
Foto is 25kb . Bij120 cameras zou dat 25kb x 60 x8u x 120 = ~ 1.5 gb wel een beetje veel, bij diefstal kun je de foto's van de betreffende woning bestuderen. Enkele nassen zouden het aantal bytes verminderen en meerdere dagen kunnen staan een na1 week zonder diefstal verwijderen.

Misschien is dit een optie om zo de beveiliging te maken. Alle camera, s aanroepen via ddns of zoiets.

Thanks voor de info @Matrix, ik ga dit bij mezelf op korte termijn eens uitproberen, want het idee wat ik had om hier in de wijk de probleemstraten aan te pakken samen met anderen, daar komt geen reactie op vanuit de wijk.

Eerst even snuffelen bij Ali.

Ga er maar van uit dat die camera's niet bewakings geschikt zijn, daar moet je andere voor hebben.
We hebben zelf van die bolletjes hangen, zit je al eerder aan 25 euro bij Ali en die hebben ook maar een beperkte reikwijdte, zijn eigenlijk niet geschikt voor buiten ook al staat er bij van wel.
Eerst maar eens goed ori?nteren, dan eentje nemen en testen en dan verder kijken.

Voor 12 euro hoef je ook in China niks fatsoenlijks te verwachten.

Het is ook zo datje de camera kan instellen op detectie en op het moment dat er iets veranderd dan pas wordt er een foto/video genomen en gaat er eventueel een alarm uit per sms.
Foscam heeft mooie cam's hiervoor die je weer in een NAS kan zetten.

Dat heb ik ook geprobeerd met mijn idd foscams , maar je wordt dan stapelgek van alle sms'jes omdat die sensor superr gevoelig zijn en als je een boom struik of kat voorbij komt.
Tada sms of email  met foto wat ook ondersteund wordt. Binnen een nacht 80 emails met niks.
Je kunt de gevoeligheid wel instellen maar dat is experimenteren per camera.
Maar het is en optie.

Wij hadden in die periode heel veel foto's van de postbode?

@ matrix,

Klopt helemaal, en wat te denken als het regent, wordt je soms helemaal gek van. Btw heb hier Elro's hangen zijn dus te vergelijken met jouw foscams.

B.

heb hier een compleet systeem hangen van Fracarro een dvr met 1 tb hd en 4 cam met nachtzicht.
Twee cams zijn handmatig te zomen.
Poort in router opengezet kan overal ter wereld kijken en terug spoelen .
Zijn twee doms en twee zoom cams.
en regen heeft weinig invloed zijn behandeld.

neemt constant op maar slaat alleen op bij beweging en zorgt dat 10 sec voor de gebeurtenis ook opgenemen blijft.
mocht er iets gebeuren kan hij dit doorsturen naar tel of mail. of je neemt het stukje op een stikky en geeft het aan politie .
Bij het plaatsen op een stikky zet hij meteen de software erbij voor de beelden te bekijken.

Is dat niet een bekabeld systeem met die 4 camera's Scuba? De vraag was namelijk ip camera's.
En hoe is de beeldkwaliteit iets verderop? Ook van die andere merken? De postbode komt dichtbij, maar een woonwijk beveiligen... ik vraag me dan sterk af hoe de beeldkwaliteit is, met name 's avonds in het donker als we gaan spreken over een meter of 8 a 10 verderop.
Als boeven langs lopen en zich gaan ori?nteren en dan ook al vaak camera's zien en dus leren hoe die te ontwijken. Het zich op die afstanden is van wat ik tot nu toe gezien heb van die relatief goedkope modellen allemaal vaag en niet bepaald kwalitatief.

Met een paar infrarood leds is de kwaliteit van de opnames perfect, twee lampjes en een wit gezicht op ca 5 meter.

Maar het schrikt wel af immers die leds zijn zichtbaar van afstand kleuren rood op.
Het is beter dan niks en icm met een buiten ledlamp voldoende zichtbaar.
Camera gericht op voordeur.

Maar ja Piet bandiet is ook slim en wacht zijn kans af beveiliging of niet.

Hoe je je huis ook beveiligd als men binnen wil komen, gebeurt het.

Meest zwakke punt vind ik nog de ramen . Een flinke lap plakfolie erop, klap met hamer geen gerinkel en binnen.

Cams hebben infrarood  tot ongeveer 20 meter ,en zijn zo geplaatst dat ze elkaar iets overlappen.
En zijn inderdaad bekabeld.
Maar de bewoners kunnen een bekabeld systeem plaatsen,als dit goed geplaatst word hoef je deze maar op strategische plaatsen te zetten voor de hele buurt te overzien.
Koppel deze aan je router en eventueel de hele buurt kan zien wat er gebeurt.met desbetreffende app.
Met ip cams moet je ook stroom hebben dus een bekabelt systeem vergt niet veel meer. je kunt stroom over PoE laten gaan.
En als je de cams zo plaatst dat je verlichting wat er in de buurt staat gebruikt kom je ook al een eind.
Maar vergeet niet plaatjes te plaatsen dat er camera beveiliging is,dit is verplicht op openbare weg,vooral als er opname mee gemoeid is.
Is veel werk maar als je de buurt goed bekijkt hoef je niet bij iedereen een systeem te plaatsen.

Voor de meeste boeven maakt het niet uit of er een camera hangt of niet, ze hebben een helm en/of een capuchon.
Slaan hun slag en zijn weer weg.
380V dat helpt.

maakt niet zoveel uit als ze binnenkomen..............zie avator.
Hier liggen twee van die jongens te wachten.
Zijn twee tsjechse wolfhonden en zijn goed op elkaar afgestemd............

Die arm is nu al op.... :biggrin:

Een kennis van me heeft 2 Pyrenese berghonden, heerlijke beesten, zijn oerhonden die gebruikt worden om de kudde schapen te beschermen tegen de beren en wolven.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan