Een image maken van mijn Dreambox

H

hankypanky

Ik heb een dreambox 800 HD daar heb ik een paar maand geleden een hoop gedoe mee gehad.

Inmiddels doet hij het weer perfect omdat ik via via de dreambox opnieuw heb laten flashen.

Mijn vraag is kan ik een image maken via mijn netwerkkabel van de dreambox?

En deze dan weer terugzetten naar de box als dat nodig zou zijn?

Gr. Henk

Je kunt bij software beheer wel een back up maken van je instellingen en die gewoon op de box bewaren als je geavanceerd neemt kun je nog meer kiezen.

Maar ik laat altijd een gewone back up maken als je er dan een nieuw image op zet kun je de instellingen terug zetten.

Maar van een heel image een back up maken en dan bewaren op de pc dat weet ik niet of dat kan.:)

Er is een plugin genaamd "NFi-Backup Plugin" voor, maar deze maakt wel de backup naar de harddisk dus moet je deze ingebouwd hebben. Misschien dat het ook werkt als een pc harddisk gemount is.

Ik maak zelf altijd gewoon met DreamboxEdit een backup van mijn zenderlijst.

Daarna via FTP of de FTP funktie in DCC een backup van mijn CCcam.cfg en klaar is kees.

De instellingen voor de motor schrijf ik gewoon op.

Ik dacht dat het wel mogelijk was van de complete box, dus alle software die er op staat.

De vorige keer heb ik per ongeluk een stukje opgenomen op het interne geheugen van de db daarna was het einde verhaal dat kun je natuurlijk wel nagaan, daarna dus de db opnieuw laten flashen.

Ik wil nl. een harde schijf inbouwen en als dat dus niet goed gaat dan kan ik hem zo weer terug zetten via de imagefile dacht ik.

Van de complete box was wel mogelijk voor Enigma1 apparaten. Voor enigma2 heb ik tot nu toe zelf nog niets gezien behalve die plugin. Dat wil echter niet zeggen dat het niet zou kunnen zonder plugin, alleen is mij zo'n methode dan niet bekend.

V.w.b. het inbouwen van een harddisk hoef je normaliter geen zorgen te hebben, dat staat los van de firmware en die moet hooguit via de firmware geformatteerd worden. Maar normaliter zal deze de firmware niet vernaggelen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan