Eigen chatbox

fladder

Active member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
45
Mensen,

Ik wil voor een paar mensen een eigen gratis chatbox hebben, iets wat lijkt op msn.
Nu heb ik zitten googelen en ben eigenlijk niet verder gekomen dat het wel mogelijk is al je een eigen website hebt........welke ik dus niet heb, want dan zet je gewoon de code erin en hoppa dan zou het moeten werken.
Is er nog een andere mogelijkheid om zoiets op te zetten?
Of is er iets van een programma wat ik dan kan draaien op mijn PC zodat mensen op mijn ipadres kunnen inloggen en dan automatisch uitkomen bij de chatbox?
Een eigen website draaien op je PC is misschien ook een optie, dan heb je welliswaar geen domeinnaam maar een ipadres is al voldoende voor mij (als je het maar kan beveiligen).

Ik ben benieuwd wat voor opties er allemaal zijn.
Zodra ik iets heb gevonden wat werkt zal ik het ook meteen melden.

Je kunt een eigen IRC server of een eigen webserver met bijv. Javachat op je eigen pc thuis draaien.
Er zijn windows IRC programma's dan moeten mensen met een programma als mIRC inloggen op je server. Een eigen windows server thuis met java chat zou ik sterk afraden of je moet al met glasvezel zitten waarbij je een 50 mbit upstream hebt ofzo.

Gewone adsl providers en kabelproviders komen niet verder dan 2 mbit upstream dacht ik en dan ga je het meteen merken aan vertraingen als je een man of 20 tegelijk op je server hebt hangen.

Nog handiger, zeker als beginner:
http://www.mijnchatbox.nl/

Veel plezier!

Ik denk dat ik iets van een hele kleine site ga maken met dus alleen de htmlcode van een chatbox, die heb ik overigens al heb gevonden.
Dan zal ik hem op mijn eigen PC laten draaien alleen als ik er zelf bij zit met iets van een webservertje, en het zou gaan om een man of 5 a 6.
Ik zal het gebeuren van de irc ook zeker gaan bekijken, is ook een goed idee denk ik.
Thankx

met dus alleen de htmlcode van een chatbox, die heb ik overigens al heb gevonden.
Welke heb je gevonden dan? Da's misschien ook handig voor mensen die later ook zoiets zoeken en dan deze thread hier tegen komen, zijn die ook gelijk geholpen.:)

Schandalig laat geantwoord van mij.

Maar Dit is de chat die ik gevonden had.

Inmiddels heb ik een room aangemaakt vanuit jou idee BT

Oh dat valt nog mee hoor dat late antwoord. Beter laat dan nooit zeg ik maar.;)
Bedankt voor de terugkoppeling, ziet er interessant uit. Veel plezier met de chatbox!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan