Ja dat is zo. Als je nooit of zelden last hebt gehad van spammers dan let je goed op en heb je daarnaast ook nog wat geluk.
Maar als je met zoveel tegelijk bezig bent als ik, dan kun je er niet aan ontkomen dat hier of daar wel een domeinnaam of email adres van je uitlekt en dus gebruikt kan worden.
De ervaring die ik gehad heb met deze specifieke spammer hoeft lang niet iedereen te gebeuren, maar als je hem hebt, is de kans wel erg groot dat je hem vaker terug gaat zien. Soms kan daar wel enkele weken tussen liggen.
Of het moet zijn dat ik ondertussen 95% van zijn spamdomeinen in de blacklists heb weten te zetten. Want hij wilde laten zien dat hij slimmer was dan mij en dat zal hij best zijn, alleen is het wel erg dom om dat te showen om mijn eigen email domein die op mijn eigen server thuis draaide. Want daar kan ik nog iemand op de helo van de mailserver blokkeren en uitschelden als ik wil, hetgeen dan ook bij desbetreffende met regelmaat gebeurde.
Dat maakte hem vermoedelijk kwaad waarop hij dus "even" liet zien hij goed hij was. Met als gevolg irritatie bij mij en een dagelijkse melding bij de spamjongens bij alles wat hij bij mij probeerde. Met als gevolg daarvan een automatische blokkade niet alleen op mijn mailserver, maar op vele mailservers wereldwijd. Want van de door mij gebruikte spamlijsten maken de meeste ISP's en hosting providers ook gebruik.
Ik heb nu al een maand geen last meer van hem dus het zou zomaar kunnen zijn dat hij zich opeens gerealiseerd heeft dat het grootste deel van zijn resources op de spamlijsten stond.
Wie weet... misschien was hij het ook gewoon moe, kan ook, maar ik vraag me af waarom een bedrijf wat "representatives" zoekt in Europa gebruik maakt van zo'n spammer. Dat werkt alleen maar tegen je en is hoogst onprofessioneel. Zo jaag je dus opgeleide mensen net weg in plaats van dat je ze aantrekt.