emu instaleren

• Topic starter telephoneguy
  • Startdatum
T

telephoneguy

hallo ik ben in het bezit van een dreambox 7000s.

daar wil ik een emulator op zetten zodat ik mijn interne card reader kan gebruiken.

hoe doe ik dat?:headbang:

Allereerst welkom op het forum alhier.

Ik weet niet of jou dreambox verbonden is met het internet, anders kun je dit doen via het menu in je dreambox ( blauwe knop ) en dan addons, neem dan bijvoorbeeld ccamd, deze werkt gewoon ism jou kaart zonder dat je iets aan hoeft te passen.

Zonee dan zul je het via de pc moeten doen.

Zeg eerst eens even of er een alternatieve image opstaat, of dat de doos nog origineel is. ;)

dag freggel1

ik net een ander image er op gespeeld te weten : pli-Helenite om wat uit te proberen.

de schakel tijd tussen de diverse zenders is mij nog wat te lang. ik werk namelijk met de ci.

ik kan de dreambox via internet en via de pc laten werken.

eigelijk heb ik nog een vraag aan gezien dat ik gisteren op het internet heb gezocht naar een ander image. daar kon ik door de alle image's de goede niet meer vinden.

wat is nou het verschil tussen al die image's?

wat is nou het verschil tussen al die image's?

Ja pfoeh uhhh...

Dat is niet zo 1 2 3 uitgelegd, wat de basis betreft is iedere image een beetje hetzelfde, maar iedere maker van een image doet er wat handige dingen van zichzelf bij. Dat is net zo'n beetje als met de settings, de 1 wil niet anders dan pet123, en de ander niets anders dan Joske.

Zo heeft de 1 wel een gbox oid ingebakken en de ander niet, en er zit verschil in de structuur van menu's en weet ik nog wat allemaal meer?

Wil je ze allemaal eens bekijken, zou ik zeggen zet er een multiboot op, en probeer wat images uit, ikzelf heb hier eerst met the hydra gewerkt, maar die zijn er helaas mee gestopt, en nu al een jaartje of 2 Gemini erop staan...

De pli heb ik ook al eens gezien...

Maar qua structuur scheelt het niet zoveel, alleen de 1 vindt het fijner om met image 1 te werken en de ander met image 2, het is net wat je wil. ;)

Maar ik zou zeggen nu je toch met een echte hobby bezig bent, probeer 1 en ander uit.

Mocht je de Gemini willen uitproberen zou ik willen adviseren de 4.0 te nemen, naar het schijnt heeft de 4.1 toch hier en daar wat bugjes in.

De meest gebruikte images zijn de Gemini, de PLI en de Nabilo v08.

V.w.b. de emu voor de kaart adviseer ik net als freggel1 de CCcamd emu, aangezien deze zonder aparte configuratie en instellingen de Canal Digitaal kaart niet alleen herkend maar ook update.

hallo

ik heb de ccam geinstaleerd via de cam-editor van deze site.

als ik in de dreambox kijk zie ik dat er wel wat is veranderd in de var en var/key.

maar hij wil nog steeds niet mijn card zien in het cardreadslot.

moet ik nog wat aanzetten?

greetings

De editor in de downloadsectie is bedoeld om een cam te editten, te bewerken dus, niet om er eentje te installeren bij mijn weten.

Gewoon via het menu van de afstandsbediening, blauwe knop, dan toevoegingen (addons) kiezen, en dan CAM en op die manier CCcam 1.04 installeren.

Als dat klaar is weer de blauwe knop kiezen, zie je bovenaan als het goed is Common Interface of iets anders.

Zet dit dan op CCcamd 1.04, zonder toevoegingen, dus niet die met Newcs erachter ofzo.

Dan druk je op de groene knop om te saven.

Kaartje in de ontvanger met het chipje naar beneden gericht dan moet hij werken.

waar kan in vredesnaam die cccam 1.04 vinden op het net.

Zit je Dreambox dan niet aangesloten op internet? Want dat is echt de gemakkelijkste manier om hem te installeren.

Los kun je hem vinden op dreamboxworld.com.

Maar mijn advies blijft om hem te installeren gewoon via de Dreambox zelf, dat kan ook wat vragen en problemen vermijden.

Gewoon via het menu van de afstandsbediening, blauwe knop, dan toevoegingen (addons) kiezen, en dan CAM en op die manier CCcam 1.04 installeren.

Als dat klaar is weer de blauwe knop kiezen, zie je bovenaan als het goed is Common Interface of iets anders.

Zet dit dan op CCcamd 1.04, zonder toevoegingen, dus niet die met Newcs erachter ofzo.

Dan druk je op de groene knop om te saven.

Kaartje in de ontvanger met het chipje naar beneden gericht dan moet hij werken.

alfredjk added 7 Minutes and 16 Seconds later...

Bovenstaande beschrijving uitgevoerd en .....:)

Black Tiger, mijn dank is groot. Ook op de DB 600 PVR werkt het precies hetzelfde en kan ik gelukkig vanavond weer eens TV kijken.

Nu dit gelukt is kan ik mij gaan verdiepen in de extra's "opties" die de dreambox biedt. Als er nog nuttige tips zijn voor een nieuweling op dreambox gebied hoor ik het graag. :)

Laatst bewerkt:
V.w.b. de hulp graag gedaan hoor, daar is dit forum immers voor.

Andere nuttige tips? Tja, je kunt zoveel met die dozen, niet alles werkt even soepel en lekker, maar je kunt er bijv. ook mpg bestanden op bekijken, radio luisteren enzo.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan