emu

K

knutsel

Kan iemand mij vertellen wat een EMU is .

Ik heb begrepen dat je hiermee gecodeerde zenders kan bekijken .

Als dat zo is dan heb ik toch maar een simpel C+ abo nodig , maar dat zal wel niet .

p.s ik werk met een strong 8100 , mogelijk is dit belangrijk voor een jist antwoord

Ik zie de berichten wel verschijnen

 
Flauw grapje: een Duitse EMU (spreek uit EMOE) is een grote loopvogel.

De emu waar het hier over gaat, is de afkorting van emulator.

Dat is weer een ander word voor, heel erg simpel uitgedrukt, na-aper.

In samenhang met satelliet ontvangst valt het onder software die (zogenaamd) hardwarematige decoders nadoen.

Onder de streep komt het bij het decoderen van signalen uiteindelijk toch neer op software, vaak wel in verschillende lagen.

De ideale emulator is nu software die in èèn keer alle onderdelen van het decoderen op zich neemt.

De ideale emulator is nog nooit vertoond, want dit verhaal is een eeuwig kat- en muis spelletje.

Of die strong voorzien kan worden van zo'n emu, weet ik niet.

Algemeen is het zo dat zo'n apparaat nogal beperkt is in de mogelijkheden want het is een officieel goedgekeurde, en daarmee uitgekleedde ontvanger.

Ik weet wel dat er alternatieve software voor die ontvanger is, maar meer weet ik niet.

Het moge bekend zijn dat emu praktijken nogal snel op illegale praktijken uitdraaien.

Vragen over hoe en wat over illegale praktijken behandelen we verder niet, want das niet echt de bedoeling hier.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan