Enigma2 startup script ?

M

MAS3

Wie weet waar ik voor de Enigma2 een startup script kwijt kan ?

Ik heb totaal geen ervaring met Enigma2, en daar werkt "een en ander" toch heel anders.

Wie weet waar ik wat kan uitproberen ?

 
Ik heb inmiddels wat geprobeerd, en dat werkt in ieder geval.

Wat ik wilde doen is de schijf in mijn DMM 7000 beschikbaar maken voor de Cube Revo.

Zonder dat ik telkens eerst met telnet de mount moest uitvoeren.

In de huidige E2 kon ik daarvoor geen opties vinden, en daarom heb ik het volgende gedaan:

In /etc/init.d staat het bestand mountall.

Daarin heb ik de mount regel toegevoegd.

Mountall is bedoeld om netjes te mounten en kijkt daarvoor eerst of de betreffende mount niet toevallig al gemount is (staat in het commentaar).

Door die werkwijze kan mountall een aantal malen opgeroepen worden zonder dat er ongewenste effecten zijn.

Die controles zitten allemaal niet ingebouwd in mijn ene regeltje.

Of het dus goed blijft gaan of dat ik straks ineens een aantal malen dezelfde mount heb weet ik ook niet.

Ik rommel ook maar wat ;)

Voorlopig kan ik gewoon beschikken over de beide HDD's, net wat ik wil gebruiken, en ook na een reboot.

 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn usbstick gemount in de file 'fstab' dat staat in /etc

 
Fstab was een van de eerste zaken die ik tegenkwam.

Maar het commentaar van fstab zegt dat het gaat om te mounten fysieke schijven.

Daar valt een USB stick wel onder, maar een netwerk schijf volgens mij niet.

In het bestaande fstab bestand kwam ik ook het mount commando niet tegen in de vorm waarin ik het in telnet invul.

Daarom heb ik dat bestand met rust gelaten.

In het commentaar van mountall staat dat die fstab ook aanroept.

Overigens heb ik de mount niet in /mnt/nfs gezet, maar daar een map toegevoegd en daarheen de mount gedaan.

Door dat telkens te doen, kun je dus meerdere zaken in /mnt/nfs kwijt, zonder dat het echt een zooitje word.

Ik zal eens zien of ik die eerder genoemde controles kan doen zodat mijn mount(s) ook netjes lijven.

 
;)

Fstab is dus wel de juiste plaats om je mounts neer te zetten.

Er staat in het commentaar helemaal niet dat het om fysieke zaken gaat, alleen iets over static (dus vast).

Alleen is de syntax anders (je moet het anders schrijven).

In fstab geef je alleen de parameters op, maar je hoeft het commando "mount" niet te geven.

Dat doet dus mountall al.

Deze twee horen dus samen, waar fstab de variabelen bevat en mountall het script is dat fstab gebruikt om z'n werk te doen.

Fstab is dus de nette plaats om je mount neer te zetten.

Ik heb dat nog niet getest, maar zo ziet het er wel uit.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan