erro1: no ca found DM800 SE HD

H

hertzo

Beste mensen,

Ik heb enkele weken een DM800 SE HD clone gekocht en tot mijn spijt heb ik een update uitgevoerd. de box is blijven hangen en kreeg de erro1: no ca found.
Ik heb de forum hier en daar gelezen en er zijn vele mogelijkheden. Zo las ik dat de box 'gereanimeerd' kan worden. eventueel een nieuwe image installeren via mini usb met behulp van dream up.

Nou ben ik wat dit betreft een leek en vraag jullie hulp om de box weer aan het werk te krijgen.

hoe moet ik de box evt 'reanimeren'. is er een mogelijkheid om de orginele software terug te zetten? of moet ik een andere image installeren. zo ja, welke zal het beste kunnen werken?

alvast bedankt
 
heb inmiddels enkele dream up programma's, maar deze blijven hangen op ..., wait for ack..
weet iemand een betere dream up programma dat werkt?

thanx
 
welke sim zit er in dat is belangrijk ,je moet hem in ieder geval met dreamup weer aan de praat zien te krijgen en een nulmodemkabel
 
Heb het ook gehad, met geen mogenlijkheid meer terug te zetten...

Enigste oplossing is id. Sim achterhalen (die van mij is een Estar sim) en een 0-modem kopen/bestellen via bv. Ebay of een goedkope webwinkel.

Dan met het programma dreamup, de goede bootloader terug op de ontvanger zetten, daarna een image gebruiken die voor jouw sim geschikt is.

(In de dreambox zit een soort simkaart, hieraan kun je zien welke sim je hebt, of anders staat het altijd wel op de doos aangegeven)

Ik heb ook alles geprobeerd destijds en uiteindelijk maar een 0-modem kabel gekocht.
 
Heren,. wie kan mij helpen om de 800se HD (clone) te herstellen,. ik drukte per ongeluk geupdate...
Nu ziet hij 2 tuners, kan ze niet selecteren,.. behoorlijk de weg kwijt.
Heeft alleen een mini usb of via utp (web) te updaten?..
Wie weet raad... kan de verkoper van de box niet bereiken....
 
Opnieuw de juiste firmware er inzetten
Wat je eerst moet zien te achterhalen is welke sim erin zit en welke bootloader.

vermoedelijk SIM2 of 2.10 en bootloader SSL 84 a b of c

Meestal zie je deze informatie bij het aanzetten van de Dreambox in het kleine display.

Gaat wel snel maar moet lukken

Als je die gegevens hebt kun je hier een juiste clone image downloaden en in de box installeren.

http://www.world-satellite.net/dm-800hdse-images.html
 
the matrix;229345 zei:
Opnieuw de juiste firmware er inzetten
Wat je eerst moet zien te achterhalen is welke sim erin zit en welke bootloader.

vermoedelijk SIM2 of 2.10 en bootloader SSL 84 a b of c

Meestal zie je deze informatie bij het aanzetten van de Dreambox in het kleine display.

Gaat wel snel maar moet lukken

Als je die gegevens hebt kun je hier een juiste clone image downloaden en in de box installeren.

http://www.world-satellite.net/dm-800hdse-images.html
Wow ThanX the MatriX. Gaat idd. snel met opstarten.
is het ook eventueel ergens anders nog terug te vinden?
 
Bij opstarten #84 en daarna
dhcp...
X-3.2-dm800se.gz
 
Trip;229348 zei:
Bij opstarten #84 en daarna
dhcp...
X-3.2-dm800se.gz

THANX to the matrix:klappen:
Vandaag hulp gehad en de box weer werkend!
Een pluim! :biggrin: voor hem!
HELEMAAL TOP!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan