Ervaringen Rebox 8500?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.866
Waarderingsscore
1.035
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Rebox 8500 ontvanger?

Ik kreeg via derden te horen dat deze ontvanger een probleem heeft en net als zijn voorganger (de 9000) met regelmaat vasthangers heeft.
Zit je even een zender te kijken en ga je wat opnemen, blader je door de EPG en hups hangt het ding vast en moet je hem echt helemaal herstarten om hem weer werkend te krijgen.

Degene waar ik het van hoorde heeft het toestel al herhaaldelijk teruggestuurd naar Rebox en kreeg op het laatst te horen dat dit inderdaad een probleem van Rebox was maar zich alleen voordeed bij bepaalde Duitse zenders en over het algemeen alleen bij het laden van de EPG.
Betreffende heeft het probleem echter ook bij de Engelse zenders, dus dat het alleen bij Duitse zenders zou voorkomen is niet correct.

Verder kijkt hij alleen FTA dus er is geen sprake van CI modules of gebruik van smartcards etc.

Zijn er nog meer mensen die specifiek met de 8500 ook dit soort problemen c.q. ervaringen heeft?

Van andere modellen hoef ik het niet te weten, gaat alleen om de 8500.

Dan bijkomende vraag. De Rebox 8500 is qua mogelijkheden een mooie uitgebreider ontvanger Als we de Dreambox en soortgelijken (VU+, Xtrend etc.) weglaten, is er dan nog een kwalitatief vergelijkbare ontvanger met vergelijkbare opties als deze rebox heeft, en zelfde kwaliteit beeld?
 
BT de rebox kan je voorzien van een andere software je neemt dan octag*n weet niet of naam helemaal mag, je moet dan de bootloader 154 zetten zijn op dat forum allemaal proggies voor, dan kan je de cam erin zetten verschillende tot cccam toe, wil je dit allemaal niet dan kan je bij rebox twee files ophalen die moeten erin, bij de andere firmware gaat er echt een wereld open geen hangers geen ellende meer heb hier een 9000 staan kan der alles inzetten het is ff googellen en uit proberen :rukken:
 
Bedankt voor de tip best Pikkie.
Ik zal het in elk geval doorgeven. Betreffende hoeft er geen CCcam of wat dan ook op, hij kijkt echt alleen FTA.
Wat ik echter zo vreemd vind... als het probleem met alternatieve software niet bestaat, dan moet Rebox zelf toch ook het probleem kunnen fixen met hun eigen software? En dat is tot nu toe nog niet gebeurt.
 
BT rebox is canaldigitaal goedgekeurd...
 
Euh... echt waar??? IEKS!!!:eek: Geen wonder.:(
Maar de opties zijn wel leuk zoals een beeldmatrix hoorde ik.:)
 
Oke toch weer even schopje geven voor mijn kennis.
Werkt die Oxagon software ook zo goed op de 8500 als op de 9000?

En dan blijft uiteraard nog de andere vraag die er was. Wat is nog een goede ontvanger die kwalitatief gelijkwaardig is aan de Rebox 8500 met name beeldkwaliteit en liefst ook qua mogelijkheden zoals beeldmatrix, zaphistory en dat je beeldinstellingen erop kunt doen (schakelen tussen 16:9 en 4:3 bedoel ik daarmee)?
Niet zijnde de VU+duo en Xtrend en Dreambox want die kunnen dat niet en uiteraard ook geen B-merk als Azbox of SAB want die hebben dat ook niet. Of er emu's op kunnen is niet interessant, hij kijkt FTA, moet wel goed en eenvoudig bedienbaar kunnen opnemen.
Bestaat er nog zo'n ontvanger en zoja, welke zou dit dan moeten zijn?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan